2519511

مصوبات مجمع سالیانه بورس انرژی: انتخاب اعضای هیأت مدیره/ تقسیم سود ۱۰۰ ریالی

مصوبات مجمع سالیانه بورس انرژی: انتخاب اعضای هیأت مدیره/ تقسیم سود ۱۰۰ ریالی

پس از تصویب صورت­های مالی و تعیین اعضای هیأت مدیره بورس انرژی، شرکت سرمایه­گذاری صنایع برق و آب صبا مجددا موفق به کسب یک کرسی از هفت کرسی هیأت مدیره بورس انرژی گردید.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بورس انرژی ایران (سهامی عام) با حضور اکثریت سهامداران، وکلا و یا نمایندگان قانونی دارندگان سهام،  اعضای هیأت مدیره شرکت، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل گردید.

گزارش­های هیأت مدیره و بازرس قانونی شرکت ارائه گردید و کلیه صورت­های مالی منتهی به سال مالی۲۹/۱۲/۱۳۹۶ مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. در ادامه مدیرعامل بورس انرژی، آقای علی حسینی به پرسش سهامداران پاسخ داد.

در نهایت با تصویب مجمع عمومی مقرر گردید که به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۶ سودی معادل ۱۰۰ ریال تقسیم بین سهامداران گردد.

حسینی گفت: میزان درآمد و سود شرکت در سه ماهه ابتدای ۹۷ تقریبا با سال ۹۶ برابری می کند؛ وی افزود: پیش بینی می­شود این وضعیت تا پایان سال ۹۷ نیز ادامه و روندی رو به رشد داشته باشد. مدیرعامل شرکت بورس انرژی همچنین از برنامه افزایش سرمایه در آینده نزدیک خبر داد.

از دیگر برنامه های بورس انرژی فروش نفت خام می­باشد که مدیرعامل بورس انرژی خاطرنشان کرد: بورس این ظرفیت را دارد که نفت را عرضه کند و به این صورت راه­های جدیدی برای عرضه نفت خام بدست بیاورد و امیدواریم دولت با عزم راسخ این اقدام را دنبال کند.

از جمله مصوبات مجمع عمومی انتخاب اعضای ۷ کرسی هیأت مدیره برای مدت دو سال می­باشد که اعضای منتخب به شرح ذیل می­باشد:

 

  • موسسه کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با ۹٫۹۴ درصد آراء
  • موسسه کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با ۹٫۲۹ درصد آراء
  • شرکت گروه پتروشیمی سرمایه­گذاری ایرانیان(سهامی عام) با ۹٫۲۶ درصد آراء
  • شرکت نفت و گاز پارسیان(سهامی عام) با ۸٫۷۲ درصد آراء
  • شرکت سرمایه کذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت با ۸٫۶۳ درصد آراء
  • شرکت سرمایه­گذاری صنایع برق و آب صبا(سهامی عام) با ۸٫۶۲ درصد آراء
  • شرکت سرمایه­گذاری تدبیر(سهامی خاص) وابسته به ستاد فرمان اجرایی فرمان امام(ره) با ۷٫۹۷ درصد  آراء

 

همچنین شرکت­های تأمین سرمایه تمدن، مدیریت سرمایه صندوق بازنشستگی کشور و پرشیان فولاد به ‌عنوان اعضای علی‌البدل هیأت‌ مدیره انتخاب شدند.

 

منبع: شرکت سرمایه­گذاری صنایع برق و آب صبا(سهامی عام)/خبرگزاری فارس

 

 

 

مطالب اخیر