شرکت های سرمایه پذیر فرعی

درصد مالکیت: ۴۷.۶۲
شرکت گروه مپنا
گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتى است مشتمل بر شرکت گروه مپنا به عنوان شرکت مادر، به همراه شرکت‌هاى متعدد تخصصى تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسى، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتى، نیروگاه‌هاى انرژى تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازى آب، مهندسى، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکى و دریا، مهندسى و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهدارى در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌هاى یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.
درصد مالکیت: ۵۲.۳۹
شرکت فراب

شرکت فراب (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۱، فعالیت رسمی خود را به عنوان پیمانکار عمومی احداث نیروگاه‌های آبی در ایران آغاز نمود. هدف از تاسیس این شرکت‌، ایجاد دانش فنی طراحی، اجرا و مدیریت پروژه‌های نیروگاه آبی در یک شرکت ایرانی و کاهش هزینه احداث این نیروگاه‌ها در مقایسه با اجرای پروژه به صورت کلید تحویل توسط پیمانکاران خارجی بود.

درصد مالکیت: ۹۷.۲۷
شرکت عمران سامان حریم شرق

از شرکتهای اصلی سرمایه پذیر شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا (سهامی عام) ؛ مجری و سرمایه گذار یکی از طرح های بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی ، درحال حاضر در بهترین موقعیت نسبت به حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) وافع در ابتدای خیابان شیرازی (بست بالا خیابان)، جنب صحن رضوان پروژه مشارکتی خود را با نام ((مجتمع تجاری – اقامتی نرجس و رضوان )) در دست احداث دارد. پروژه بزرگ نرجس و رضوان نزدیک ترین پروژه به حرم مطهر رضوی می باشد.

درصد مالکیت: ۱۰۰
شرکت مهندسی انتقال نیرو و مخابرات شرق
گروه مهام شرق با سابقه بیش از دو دهه فعالیت به عنوان مجموعه ای از شرکای تجاری در زمینه پیمانکاری عمومی و تامین مالی پروژه های زیر بنایی در صنایع برق ، آب ، نفت ، گاز ، پتروشیمی ، پالایشگاه ، معدنی و فلزی و صنعت حمل و نقل مترویی در سطح داخل و خارج از کشور قادر به ارائه خدمات مرتبط در انواع روش های قراردادی (BOT، BOO ، EPCF,EPC …)و یا روش های نقدی -تهاتری می باشد.

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های صنعت برق شامل احداث و بهره برداری از نیروگاه ها، تولید انرژی های تجدید پذیر، تاسیسات انتقال و نیرو،‌ تاسیسات توزیع برق و همچنین حوزه های صنعت آب نظیر عملیات سد سازی،‌ تولید و تامین آب شرب و غیره تاسیس گردید.