سایر شرکت‌های سرمایه پذیر

درصد مالکیت: ۰.۹۱
شرکت آلومتک

در سال ۱۳۴۲ بصورت شرکت سهامی خاص با هدف تولید انواع پروفیل های آلومینیومی تاسیس گردید و با خرید زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع در ۲ کیلومتری جاده قزوین- تهران اقدام به احداث کارخانه نموده و با خرید دو دستگاه پرس اکستروژن و نصب و راه اندازی آن در سال ۱۳۴۷ اقدام به تولید انواع پروفیل های آلومینیومی ساختمانی نمود.

درصد مالکیت: ۰.۳۷۲
شرکت توربین سازی مپنا (توگا)

شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا (سهامی عام) در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۸۴ تحت شماره ۲۵۴۷۲۰ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و طی نامه شماره ۱۲۱/۱۶۹۲۹۸ مورخ یکم اسفند ماه ۱۳۹۰ از سازمان بورس و اوراق بهادار نام این شرکت به عنوان نهاد مالی به شماره ۱۱۰۱۱ نزد سازمان مذکور ثبت گردیده است. در حال حاضر شرکت جزء شرکتهای فرعی شرکت گروه مپنا (سهامی عام) می باشد.

درصد مالکیت: ۴۷.۱
شرکت مهساپ
شرکت مهساب نیرو سعی دارد با تکیه بر دانش وتجربه متخصصین خود از شرکت­های فعال در ارائه مدیریت، مشاوره واجرای پروژه­های صنعتی منجمله صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیروی برق و همچنین خدمات مورد نیاز صنایع گوناگون و خدمات مهندسی مورد نیاز صنعت برق فعالیت نماید.در اولین گام این شرکت همکاری خود را بعنوان مشاور پیمانکار اصلی، پیمانکار دست دوم و همکار شروع کرد و خوشبختانه توانست علاوه بر جلب رضایت طرف قرارداد، رضایت کارفرمای اصلی را نیز جلب نماید.
درصد مالکیت: ۲.۳۷
شرکت حسابرسی برق تهران

از دیرباز وظیفه توزیع نیروی برق در کشور تا سطح ۶۳ کیلو ولت به عهده شرکتهای برق منطقه ای بوده و به تدریج مسوولیت ولتاژهای بالاتر هم به آن افزوده شد و پس از چندی وظیفه تولیدو انتقال نیز به این شرکتها محول گردید . که البته به مرور زمان مشکلاتی در عمل بروز نمود که برای مقابله با آنها در ستاد صنعت برق مطالعاتی صورت گرفت و با توجه به قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واگذاری کارهای خدماتی به بخش خصوصی فکر ایجاد شرکتهای مستقل و غیر دولتی که مسوولیت توزیع نیروی برق را عهده دار گردد ریشه گرفت و پس از فراهم کردن مقدمات کار و اخذ مجوزات لازم ، شرکتهای توزیع نیروی برق ایجاد گردید.

درصد مالکیت: ۱
شرکت مهندسین مشاور نیرو

مهندسین مشاور نیرو یکی از مهمترین شرکتهای مهندس مشاور در ایران است که تخصص های مختلف مورد نیاز را برای ارائه خدمات طراحی مهندسی و مشاوره ای دارا می باشد.

شرکت مهندسین مشاور نیرو در سال ۱۳۷۰ از بدنه شرکت توانیر تفکیک و توسط جمعی از کارکنان متخصص مدیریت مهندسی و بررسی های فنی شرکت توانیر تأسیس گردید.

درصد مالکیت: ۳۴
شرکت ام پی سی اف زد

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های صنعت برق شامل احداث و بهره برداری از نیروگاه ها، تولید انرژی های تجدید پذیر، تاسیسات انتقال و نیرو،‌ تاسیسات توزیع برق و همچنین حوزه های صنعت آب نظیر عملیات سد سازی،‌ تولید و تامین آب شرب و غیره تاسیس گردید.