شرکت های سرمایه پذیر وابسته

درصد مالکیت: ۵.۴۹
شرکت نیرو ترانس
شرکت نیروترانس درسال ۱۳۶۹ به عنوان متولی تولید ترانسهای اندازه گیری فشارقوی تاسیس گردید و از آن زمان تاکنون نه تنها توانسته است با موفقیت پاسخگوی نیاز بازار دراین زمینه باشد ٬ با راه اندازه خطوط تولید تکمیلی از جمله ترانسهای اندازه گیری فشارمتوسط ٬ بوشینگهای خازنی ٬ انواع خازن و کلیدهای قطع ژنراتور گامهای بلند دیگری درجهت تامین نیاز های بازار داخلی و پاسخگویی به بازارهای بین المللی بردارد.
درصد مالکیت: ۳۴.۴۸
شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا

شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا (سهامی عام) در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۸۴ تحت شماره ۲۵۴۷۲۰ در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده و طی نامه شماره ۱۲۱/۱۶۹۲۹۸ مورخ یکم اسفند ماه ۱۳۹۰ از سازمان بورس و اوراق بهادار نام این شرکت به عنوان نهاد مالی به شماره ۱۱۰۱۱ نزد سازمان مذکور ثبت گردیده است. در حال حاضر شرکت جزء شرکتهای فرعی شرکت گروه مپنا (سهامی عام) می باشد.

درصد مالکیت: ۲۱.۸۶
شرکت سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر
شرکت سرمایه گذاری فنی ومهندسی مشانیر در سال ۱۳۸۳ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به شماره ۲۳۶۷۸۲ به عنوان شرکت سهامی عام به ثبت رسید. سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ ده میلیارد ریال شامل ده میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریالی بوده و طی یک مرحله افزایش سرمایه به شرح زیر به مبلغ بیست میلیارد ریال شامل بیست میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال در پایان سال مالی منتهی به ۱۳۸۴/۱۲/۲۹ افزایش یافته است.
درصد مالکیت: ۵.۰۴
شرکت پارس سویچ
شرکت پارس سویچ که در سال ۱۳۵۵ تاًسیس گردیده یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید کلید قدرت و سکسیونرهای فشار قوی و متوسط در خاورمیانه می باشد و محصولات خود را در زمینه کلید قدرت و سکسیونرهای فشار متوسط از ۲/۷ الی ۳۶ کیلوولت و کلید قدرت و سکسیونرهای فشار قوی از ۵/۷۲ الی ۴۲۰ کیلوولت عرضه می نماید.
درصد مالکیت: ۲۴.۸۴
شرکت مولد برق اسلام آباد
شرکت مولد برق اسلام آباد در سال ۱۳۸۶ در ایران به منظور احداث نیروگاه سیکل‌ترکیبی دالاهو و بهره‌برداری و نگه‌داری از آن تاسیس شد. این شرکت، مالک این نیروگاه می‌باشد.
درصد مالکیت: ۱/۱۲
بورس انرژی ایران

ایده بستر معاملاتی شفاف برای دادوستد اشکال مختلف حامل‌های انرژی با تمرکز روی برق به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که خروجی آن موافقت اصولی شورای عالی بورس با تاسیس بورس برق بود.سرانجام در سال ۱۳۹۰، تشکیل بازار برق که به دریافت مجوز منتهی شده بود از یک سو و بازار نفت از سوی دیگر هم‌زمان به ایستگاه دریافت مجوز تاسیس بورس انرژی ایران رسیدند.

 

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا

شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در حوزه های صنعت برق شامل احداث و بهره برداری از نیروگاه ها، تولید انرژی های تجدید پذیر، تاسیسات انتقال و نیرو،‌ تاسیسات توزیع برق و همچنین حوزه های صنعت آب نظیر عملیات سد سازی،‌ تولید و تامین آب شرب و غیره تاسیس گردید.