9902274

امضای تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با گروه مپنا برای احداث نیروگاه جدید

امضای تفاهمنامه سازمان منطقه آزاد کیش با گروه مپنا برای احداث نیروگاه جدید

احداث نیروگاه به‌همراه آب شیرین‌کن با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات به‌منظور تامین کمبود برق و آب در منطقه آزاد کیش تحقق می‌یابد.

با حضور غلامحسین مظفری تفاهمنامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و گروه مپنا با سه محوریت ایجاد و توسعه جریان برقی‌سازی صنعت خودرو، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کنترل و حفاظت نیروگاه‌های حرارتی به امضا رسید.

غلامحسین مظفری رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ایجاد و توسعه جریان برقی‌سازی را همکاری، احداث و ایجاد صنعت خودرو سازی برقی، جایگاه و زیر ساخت‌های شارژ خودرو برقی و ارائه شارژهای خانگی خودرو برقی و ناوگان خودروهای اشتراکی برقی دو نفره برشمرد و اظهار داشت: با تحقق یافتن این مهم جزیره کیش می‌تواند به‌عنوان جزیره سبز و نمونه‌ای از الگوی موفق در راستای کاهش آلودگی هوا، هزینه سوخت و رایانه‌هایی که بابت سوخت از سوی دولت پرداخت می‌شود به سرزمین اصلی تسری یابد.

مظفری در ادامه افزود: باتوجه به این‌که از سوی دولت هر سال بودجه‌ای بالغ بر ۹۰۰ هزار میلیارد تومان برای هزینه رایانه سوخت پرداخت می‌شود، منطقه آزاد کیش می‌تواند برای نخستین‌بار در سال «جهش تولید» با اجرای توسعه جریان برقی‌سازی خودروها و ظرفیت‌های ایجاد شده، این منطقه را به‌عنوان یک الگوی موفق در سطح کشور معرفی کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به مطالعات ایجاد تاسیسات هضم هوازی (هاضم) پسماند موادغذایی و فضای سبز و امکان‌سنجی تاسیسات زباله‌سوز به ترتیب به ظرفیت ۵۰تن و ۱۰۰تن در روز اشاره داشت و گفت: احداث نیروگاه‌های فتولتائیک و احداث سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی مبتنی بر باتری (BESS) در مقیاس صنعتی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

غلامحسین مظفری با اشاره بر لزوم اهمیت احداث نیروگاه حرارتی در منطقه آزاد کیش، گفت: نوسازی سیستم‌های برق، کنترل و حفاظت نیروگاه حرارتی جزیره کیش با بهره‌گیری از توانمندی‌های اجرایی و محصولات ساخت کارخانجات شرکت گروه مپنا مطابق مفاد و ضوابط و شرایط این تفاهم‌نامه و محدوده کار مورد توافق آتی انجام خواهد شد.

گفتنی است در مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و گروه مپنا، غلامحسین مظفری رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت، مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی و معراج نادری فصیح مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و عباس علی آبادی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه مپنا حضور داشتند.

 

 

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

 

 

 

 

 

مطالب اخیر