0006246

اتصال واحدهای نخست گازی نیروگاه های دوکوهه اندیمشک و ویس اهواز به شبکه برق

اتصال واحدهای نخست گازی نیروگاه­های دوکوهه اندیمشک و ویس اهواز به شبکه برق

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی از اتصال واحد نخست گازی کلاس F با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات نیروگاه­ دوکوهه اندیمشک تا خردادماه سال آینده و نیروگاه ویس اهواز تا سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حمیدرضا عظیمی در جریان سفر به استان خوزستان و بازدید از نیروگاه­های در حال ساخت دوکوهه اندیمشک و ویس با بیان این مطلب، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق کشور، نیروگاه ۴۵۱ مگاواتی دوکوهه با برخورداری از یک واحد گازی و یک واحد بخار احداث خواهد شد. همچنین نیروگاه ۹۰۶ مگاواتی ویس شامل دو واحد گاز هرکدام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات است. راندمان بخش گاز این نیروگاه­ها ۴۰ درصد خواهد بود که این رقم با افتتاح بخش بخار و در شرایط ایزو به ۵۸ درصد نیز خواهد رسید.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: پروژه دوکوهه دومین نیروگاه و پروژه ویس اهواز چهارمین نیروگاه از مجموعه نیروگاه‌های کلاس اف راندمان بالای ایران است که در چارچوب قرارداد پنج هزار مگاوات نیروگاه راندمان بالا با مپنا از طریق سرمایه‌گذاری دولتی در حال احداث است.

عظیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این پروژه­ها جزو طرح‌های مربوط به پیک مصرف برق سال­های آینده است، در تلاشیم با همکاری تمامی ارکان پروژه دوکوهه منابع مالی لازم را برای تکمیل این واحد تامین کنیم تا پیمانکار مربوطه نیز بتواند نسبت به نصب تجهیزات و راه‌اندازی آن تا خردادماه سال آینده اقدام کند. وی افزود: پیشرفت اجرای زیرساخت‌های فعلی پروژه ویس نیز حدود ۵۲ درصد می­باشد.

وی اضافه کرد: تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به ویژه در استان خوزستان، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و استفاده از امکانات داخلی و ساخت داخل تجهیزات از جمله اهداف این پروژه­ها است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات و تنگنا‌های مالی، پروژه‌های هدف در استان خوزستان به منظور بهبود رفع نیاز شبکه برق کشور با جدیت در دستور کار شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی قرار دارد.

عظیمی افزود: کارفرمای پروژه­های مذکور، شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی و مشاور کارفرما شرکت مهندسی قدس نیرو است. شرکت‌ احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه ۳) به نمایندگی از گروه مپنا، پیمانکار اصلی پروژه­ها است.

 

منبع: پایگاه اطلاع ­رسانی برق نیوز

 

مطالب اخیر