9708141

صنعت برق، ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد بلاتکلیف دارد

به گفته رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران، موضوع اصلاح ساختار تعرفه گذاری برق سالیان متمادی است که ازسوی وزارت نیرو مطرح می شود، اما همچنان کار موثری در این زمینه نشده است.

علی بخشی با اعلام اینکه بخش خصوصی با تمام توان در کنار وزارت نیرو قرار دارد تا یک بار برای همیشه، اقتصاد برق اصلاح شود، در نشست مشترک وزیر نیرو با فعالان بخش خصوصی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: یکی از چالش‌های جدی صنعت برق، روابط بخش خصوصی و بخش دولتی است.

وی افزود: در قراردادهایی که منعقد شده است، پیش بینی تغییرات نرخ ارز و چالش‌های تهیه مواد اولیه دیده نشده و قراردادهای موجود مشکلات بسیاری را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.

بخشی تصریح کرد: ۳هزار میلیارد تومان قرارداد متوقف شده در صنعت برق داریم که در حال رایزنی و بررسی مشکلات این قراردادها در کارگروه‌هایی مرتبط با وزارت نیرو هستیم که امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر بنشیند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق ایران تعرفه گذاری غلط در برق را از دیگر چالش‌های اساسی این صنعت برشمرد و گفت: دخل و خرج برق با یکدیگر، هم خوانی ندارد و پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، شبکه و تولید به شدت تحت تاثیر این موضوع هستند.

بخشی با بیان اینکه ظرفیت صادرات ۲۰ میلیارد دلار در صنعت برق داریم، گفت: متاسفانه به دلیل نگرش غلط واردات محور دولت و نوع نگاه به بخش تولید، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اکنون کمتر از یک میلیارد دلار صادرات در این بخش داریم.
وی ادامه داد: در وزارت نیرو بخشی از مسائل را پیگیری می‌کنیم اما برای خروج بخش تولید از رکود، باید مسائل را خارج از وزارت نیرو پیگیری کنیم و دنبال راهکار باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی تازه‌های انرژی ایران

 

 

مطالب اخیر