970714

امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه

 

امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا و محمود رمضان، مدیرعامل موسسه تولید برق سوریه، تفاهم‌نامه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه را به همراه یک خط لوله انتقال گاز به امضاء رساندند.

بر اساس تفاهم، نیروگاه لاذقیه ابتدای سال ۲۰۱۹ توسط مپنا احداث می‌شود. واحد گازی اول این نیروگاه در ۱۸ ماه، واحد گازی دوم در ۲۴ ماه و واحد بخار در مدت ۳۴ ماه تکمیل خواهد شد. گاز این پروژه نیروگاهی نیز با خط لوله ۷۰ کیلومتری از منابع گازی سوریه تأمین شده و ۲ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد.

این مراسم، با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو کشورمان و محمد زهیر خربوطلی، وزیر برق و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق سوریه برگزار شد.

در این رویداد همچنین وزیر برق سوریه خواستار مشارکت گروه مپنا در زمینه احداث نیروگاه گازی در شهر حلب و تعمیر و بازسازی نیروگاه بخاری حلب، بازسازی واحد گازی نیروگاه بانیاس به ظرفیت ۳۴ مگاوات، تعمیرات و تأمین قطعات یدکی واحدهای گاز ۳ و ۵ نیروگاه سیکل ترکیبی جندر و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر شد.

در ادامه، رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های مختلف کشور سوریه برای بازسازی و تعمیرات معرفی شده‌اند و شرکت‌های ایرانی برای همکاری آمادگی کامل دارند.

وی افزود: نیروگاهی که قرار است مپنا در لاذقیه احداث کند، با هیئت سوری نهایی شد. همچنین در این مذاکرات گسترش همکاری‌ها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مورد بحث قرار گرفت و از جمله مقرر شد یک نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در دستور کار قرار گیرد، خوشبختانه مذاکرات این نیروگاه انجام شده و در حال پیشرفت و نهایی شدن است.

محمد زهیر خربوطلی، وزیر برق سوریه نیز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه، با بیان افزایش تقاضا برای برق در کشور متبوعش و نیاز به راه‌اندازی دوباره بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری، بر احداث نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی لاذقیه با گروه مپنا بر اساس برنامه زمانی تأکید کرد.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط حاکم بر سوریه، ۹۰۰ مگاوات نیروگاه توسط گروه مپنا در این کشور احداث شده که نقش بسیار تأثیرگذاری در تأمین برق مورد نیاز آن کشور دارند.

وی همچنین از توافق با گروه مپنا جهت بازسازی برخی نیروگاه‌ها و تأمین تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز از ابتدای سال آینده میلادی خبر داد.

 

منبع: اخبار گروه مپنا

 

مطالب اخیر