14010123

۳.۶میلیارد کیلو وات ساعت برق سال گذشته در نیروگاه بیستون تولید شد

۳.۶ میلیارد کیلو وات ساعت برق سال گذشته در نیروگاه بیستون تولید شد

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: سال گذشته با ۱۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۳.۶ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شد.

مسعود میرزاعسگری اظهار داشت: در اسفند ماه سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به میزان ۲۴۹ میلیون و ۳۲۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه بیستون تولید شده که از این مقدار ۲۲۷ میلیون و ۸۷۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شده است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان ساعی این نیروگاه، توانستیم سال گذشته، سه میلیارد و ۶۴۸ میلیون و ۸۳۵ هزار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید نماییم.

مدیرعامل نیروگاه بیستون در ادامه گفت: بیشترین مصرف برق در بخش خانگی است که امیداریم با فرهنگ سازی، شاهد مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مردم عزیز باشیم.

میرزاعسکری در ادامه با اشاره به خدمات این نیروگاه در استان و غرب کشور گفت: علاوه ‌بر اشتغال‌زایی قابل‌توجه نیروگاه، کنترل ولتاژ و پایداری شبکه برق غرب کشور که در گذشته یکی از مشکلات منطقه بود، رفع شده ‌است و اکنون یک شبکه پایدار و برق مطمئن و مستمری را در اختیار هم‌وطنان و مردم استان قرار گرفته است.

وی از اشتغال ۴۰۰ نیروی متخصص در نیروگاه برق بیستون خبر داد و افزود: تمام امور مربوط به بهره‌برداری و تعمیرات نیروگاه توسط همین نیروهای بومی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی علیه کشورمان اظهار کرد: طی زمان برقراری تحریم‌ها ما موفق شده‌ایم با تکیه به توان و متخصصان داخلی بسیاری از قطعات مورد نیاز نیروگاه را در داخل بسازیم و واحدهای نیروگاهی را به‌روز و آماده نگه داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون همچنین درباره حرکت وزارت نیرو به سمت تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و انرژی‌های نو اظهار کرد: بی‌شک این ظرفیت در استان و منطقه برای تولید برق وجود دارد و می‌توان بخشی از تولید و نیاز منطقه را با استفاده از انرژی‌های نو تامین کرد.

شایان ذکراست نیروگاه حرارتی بیستون، با دارا بودن دو واحد ۳۲۰ مگاواتی که  در کیلومتر ۲۰ جاده کرمانشاه به همدان قرار دارد، نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، به عهده دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب اخیر