9903271

۱۴۵ میلیارد معوقه شرکت توزیع نیروی برق تبریز

۱۴۵ میلیارد معوقه شرکت توزیع نیروی برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز میزان معوقات این شرکت را ۱۴۵ میلیارد تومان عنوان کرده و گفت: حدود ۴۵ میلیارد از این میزان مربوط به مشترکان خانگی و تجاری می شود.

عادل کاظمی اظهار داشت: تعداد مشترکین شهری و روستایی شرکت برق تبریز حدود یک میلیون و ۱۳ هزار بوده که سه شهرستان و ۹ شهر را شامل می‌شود و همچنین تعداد روستاهای برق دار تحت پوشش این شرکت نیز ۱۴۶ مورد است.

وی طول شبکه توزیع این شرکت را ۹ هزار و ۴۴۴ کیلومتر دانسته و گفت: شهرک‌های صنعتی مهم و حساس استان زیر مجموعه این شرکت بوده و حدود ۲۹ درصد مصرف مشترکین مربوط به بخش صنعت و معدن می‌شود.

کاظمی ادامه داد: سال گذشته، ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه زیرساختی در این شرکت تعریف شده بود که ۱۲۰ میلیارد از پروژه‌ها در پایان سال خاتمه یافت.

وی همچنین از تعریف هزار و ۲۶۳ پروژه با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومانی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ۲۳ میلیارد تومان از این پروژه‌ها، در حال خاتمه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: البته با نزدیک شدن به پایان سال، تعداد پروژه‌های تعریف شده افزایش یافته که پیش بینی می‌شود به دو برابر تعداد موجود برسد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های این شرکت برای اصلاح خطوط توزیع برق به خصوص در بازار تبریز گفت: قبل از حریق بازار ایکی قاپیلار، شرکت توزیع برق، تلاش‌هایی برای بازسازی خطوط این مسیر انجام داد که امسال نیز یکسری اصلاحات در نظر داریم و به خصوص شاهد اصلاح سیم کشی در سرای دو درب خواهیم بود تا تأمین برق واحدهای سرای دو درب به صورت استاندارد انجام گیرد.

کاظمی با اشاره به تلاش شرکت برای افزایش نصب کنتورهای هوشمند گفت: چهار هزار و ۶۰۰ مشترک دارای کنتور فعال و هوشمند هستند که امسال در تلاش برای تبدیل کنتور مشترکان با مصرف سنگین به کنتورهای هوشمند هستیم.

وی همچنین از توزیع و نصب سه هزار چراغ لامپ ال ای دی در منطقه زیرمجموعه این شرکت و خرید هزار چراغ جدید برای نصب در روزهای اتی خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: امسال و سال گذشته بیشترین همکاری برای کاهش پیک، مربوط به بخش صنعت بوده است که آن را می‌توان در سایه برنامه ریزی های انجام شده و تفاهمنامه های منعقد شده در این خصوص دانست.

وی با اشاره به در پیش بودن تابستان گرم و لزوم کاهش پیک برق مصرفی گفت: پیش فرض وزارت نیرو ادامه خدمت رسانی و عدم قطع برق در تابستان مگر در شرایط اضطراری است که امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته شاهد قطعی برق نباشیم.

کاظمی با اشاره‌ای به تعرفه‌های برق نیز گفت: در خصوص تعرفه‌ها همچون سال گذشته، افزایش ثابت هفت درصدی تعرفه‌ها را شاهد بودیم که این افزایش از اول اردیبهشت ابلاغ شده است. از سوی دیگر یک مازاد دریافت نیز تنها برای افرادی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند وجود دارد که شامل تعداد کمی از مشترکین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز میزان معوقات این شرکت را ۱۴۵ میلیارد تومان دانسته و گفت: ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان از این میزان مربوط به مشترکان خانگی و تجاری است که می‌توان گفت این شرکت، بالاترین میزان معوقات شمالغرب کشور را دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب اخیر