9810192

پیشرفت ۹۰ درصدی واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

پیشرفت ۹۰ درصدی واحد اول بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه

مجری طرح های بیع متقابل خبر داد: این واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات باعث افزایش راندمان کلی نیروگاه به میزان ۵۰ درصد و صرفه جویی سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز نیروگاه است.

حمید سرداری، در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت برق حرارتی و هیأت همراه از روند احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه اظهار داشت: واحد بخار شماره یک نیروگاه عسلویه از واحدهای هدف برای پیک برق ۹۹ است و  امیدواریم تا پایان اسفندماه جاری  به شبکه سراسری برق کشور سنکرون شود.

وی افزود: هدف از احداث آن افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد بار در منطقه و کل کشور بوده است.

مجری طرح های بیع متقابل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: ظرفیت این واحد بخار ۱۶۰ مگاوات است و علاوه به کمک به شبکه برق کشور؛ باعث افزایش راندمان کل نیروگاه به ۵۰ درصد و صرفه جویی سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت گاز در نیروگاه و کاهش آلایندگی محیط زیست منطقه خواهد شد.

سرداری با اشاره به تلاش سرمایه گذار، پیمانکار و سایر دست اندرکاران این پروژه جهت به مدار آن در موعد مقرر؛ خاطر نشان کرد: فرآیند تکمیل خط انتقال توسط شرکت برق منطقه ای در حال انجام و در مرحله فونداسیون است.

وی اضافه کرد: توسعه پست نیروگاه در حیطه وظایف سرمایه گذار است که عملیات آن انجام شده و مرحله تست و راه اندازی آن انجام خواهد شد.

براساس این گزارش هم اکنون واحد های ۲ و ۳ بخش بخار نیز به ترتیب ۴۴ و ۳۰ درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود قبل از پیک سال ۱۴۰۰ واحدهای ۲ و ۳ نیز به بهره برداری برسد .

شایان ذکر است توسعه بخش بخار نیروگاه عسلویه شامل  ۳ واحد توربین بخار با ظرفیت کامل ۴۷۷مگاوات است که در ۲۵ کیلومتری منطقه ویژه پارس جنوبی و با سرمایه گذاری شرکت تولید برق عسلویه بر مبنای قرارداد بیع متقابل و با استفاده از ظرفیت آیین نامه اجرایی بند ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۲ در دست ساخت است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت برق حرارتی

 

 

 

 

 

 

مطالب اخیر