140102061

وزارت نیرو مکلف به احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تا پایان ۱۴۰۴ شد

 

وزارت نیرو مکلف به احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تا پایان ۱۴۰۴ شد

نمایندگان مجلس وزارت نیرو را مکلف کردند تا برای تأمین برق پایدار مشترکان صنعتی، حداقل ده هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع احداث کند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، ماده ۴ این طرح را به شرح زیر به تصویب رساندند:

 

ماده ۴- وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق صنایع انرژی بر موضوع ماده (۳) این قانون مکلف است برای تأمین برق پایدار مشترکان صنعتی، حداقل نه هزار (۹۰۰۰) مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل پنجاه و پنج (۵۵) درصد و هزار (۱۰۰۰) مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع مذکور احداث کند. در صورت عدم احداث، تأمین برق این صنایع در ماه‌های گرم سال در اولویت وزارت نیرو قرار نمی‌گیرد. وزارت نیرو مکلف است از تأمین برق این صنایع پشتیبانی و برق تولیدی مازاد آن‌ها را منتقل کند. برق مازاد نیروگاه‌های فوق در بورس انرژی و یا به صورت قرارداد دو جانبه قابل فروش است. وزارت نفت مکلف است با هماهنگی وزارت نیرو سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های مذکور را تأمین کند.

 

آیین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر دستورالعمل نحوه تأمین سوخت این نیروگاه‌ها ظرف دو ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی برق نیوز

 

 

مطالب اخیر