970802

هدف اصلی ما صادرات تجهیزات انرژی تجدیدپذیر به دنیاست

.

هدف اصلی ما صادرات تجهیزات انرژی تجدیدپذیر به دنیاست

مدیر عامل مپنا از صادرات تجهیزات انرژی تجدیدپذیر ساخت این شرکت به مناطقی از دنیا خبرداد که متقاضی خرید آن هستند.

عباس علی آبادی گفت: باتوجه به مزیت های رقابتی نسبی و مطلقی که در تولید برخی کالاها وجود دارد در این بازارهای صادراتی موفق خواهیم بود.

وی افزود: در ایران یک چالش اساسی در زمینه اقتصاد انرژی وجود دارد که باید حل شود و آن نرخ واقعی برای سوخت و تولید برق است که اگر تعیین شود تکلیف همه مشخص می شود.

علی آبادی افزود: بهره وری و روش هایی که می توانند مصرف را کاهش دهند یا مدیریت کنند همه منطقی است ولی در این شرایط با حمایت قوانین دولتی و حکومتی می توانیم حرکت می کنیم در غیر این صورت این چالش وجود خواهد داشت.

وی گفت: فرق شرکت ما با بقیه این است که سخت وارد بازار می شویم و سخت هم از آن خارج می شویم الان بسیاری از سرمایه گذاری ها در ایران زیرسوال رفته ولی برای مپنا که سازنده تجهیزات تجدیدپذیر است و سرمایه گذاری برای ساخت این تجهیزات کرده خروج از این بازار به سادگی میسر نیست. مدیر عامل مپنا افزود: امیدواریم این سرمایه گذاری را در سایر بازارها امتداد دهیم و برنامه ما این است که تولید را با قوت توسعه دهیم.

علی آبادی با استقبال از ابلاغیه جدید وزیر نیرو در زمینه صادرات برق شرکت های بخش خصوصی در زمینه انرژی تجدیدپذیر گفت: ما آمادگی داریم باتوجه به اینکه تولیدکننده هستیم سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه را با این شیوه بازیابی کنیم.

وی افزود: البته این موضوع با شرایط سیاسی و اقتصادی مرتبط است چون برق کالای حساسی است و فقط مزیت اقتصادی ندارد بلکه مزیت های دیگری هم دارد، به همین دلیل دستگاه های اقتصادی و دیپلماسی با همکاری وزارت نیرو می توانند تسهیل کننده این کار باشند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب اخیر