140003052

نرخ‌ خرید برق نیروگاه‎های تجدیدپذیر ابلاغ شد

نرخ‌ خرید برق نیروگاههای تجدیدپذیر ابلاغ شد

وزیر نیرو نرخ‌ جدید خرید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: سقف نرخ در مناقصه تضمین خرید، معادل متوسط جزء تبدیل انرژی نرخ خرید تضمینی برق (به ازای هر کیلو وات ساعت) از مولدهای مقیاس کوچک (موضوع بند “و” ماده ۷ دستورالعمل بند “ت” ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه)، در یک ماهه منتهی به موعد برگزاری مناقصه به علاوه ۲۰ درصد می باشد.

“مناقصه خرید برق فارغ از ساختگاه و نوع فناوری مورد استفاده در تولید برق تجدیدپذیر و بر اساس مکانیزم مناقصه مورد استفاده در بازار عمده فروشی برق صورت خواهد گرفت.بر این اساس ساتبا موظف است با لحاظ برنامه ریزی انجام شده برای خرید میزان کیلووات ساعت تضمینی برق، برندگان مناقصه را براساس حداقل نرخ پیشنهادی برای جزء تبدیل انرژی هر کیلووات ساعت برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر تعیین کند. در این حالت، پیشنهادهای ارسالی از سوی سرمایه‌گذاران برای کل میزان کیلووات ساعت برنامه ریزی شده (در طی سال‌های مختلف) در هر مناقصه دریافت و براساس نرخ و میزان پیشنهادی آنان مرتب و مبنای تعیین برندگان مناقصه خواهد بود.

همچنین در این ابلاغیه تاکید شده است: انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق از ظرفیت‌های تولید برق تجدیدپذیر با ظرفیت منصوبه تا حداکثر ۱۰ مگاوات، با نرخ معادل ۱.۴۰  نرخ‌های موضوع مصوبه شماره ۱۰۰/۲۰/۳۳۵۶۰/۹۸ مورخ ۲۰ مهرماه ۱۳۹۸ و رعایت شرایط ذیل بلامانع است: حداکثر پرداخت نقدی صورتحساب‌ها در هر دوره متناسب با بودجه‌های تخصصی ساتبا خواهد بود. پرداخت مانده طلب فروشنده برق تجدیدپذیر (با ثبت مطالبات در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت) مشروط به دریافت مابه التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده از دولت؛ و یا حصول منابع تخصیصی دیگر خواهد بود.

 

تبصره ۱: قرارداد‌های نیروگاه‌های انشعابی مشمول این جزء نمی‌شوند.

تبصره ۲: پله مربوط به مولدهای خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات و کمتر به ۲۰۰ گیلووات و کمتر تغییر می‌یابد.

 

فایل کامل این ابلاغیه را از اینجا دریافت کنید. 

 

منبع: سندیکای صنعت برق ایران

مطالب اخیر