99030103

نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها ابلاغ شد

نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها ابلاغ شد

مصوبه وزیر نیرو در مورد نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها با عنوان «اصلاح ضوابط بازار برق با هدف ارتقای درجه رقابت‌پذیری بازار برق» ابلاغ شد.

روابط عمومی سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق از جلسه همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با رییس هیات‌مدیره و دبیر این سندیکا خبر داد و اعلام کرد که در این جلسه معاون وزیر نیرو از ابلاغ نرخ جدید خرید برق از نیروگاه‌ها خبر داده است. طبق این گزارش، حائری در این جلسه اظهار داشته است که نرخ پیشنهادی هیات تنظیم بازار برق پیش از این در جلسه‌ای با حضور گروهی ازمدیران ارشد وزارت نیرو از جمله معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و امور برنامه ریزی و امور اقتصادی، شرکت توانیر، شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و دبیر هیات تنظیم بازار برق بررسی و نتیجه نهایی خدمت وزیر محترم نیرو ارسال شده است.

وی با بیان این مطلب قول داده بود که برای ابلاغ هر چه زودتر نرخ خرید برق پی‌گیری لازم را به عمل خواهد آورد. حائری با قاطعیت اعلام کرده بود که ابلاغ نرخ سقف بازار برق انجام خواهد شد. گفتنی است نرخ سقف بازار از سال ۱۳۹۴ ثابت مانده است که با پی‌گیری‌های جدی و مستمر هیات‌مدیره و دبیرخانه سندیکا تا حدودی اصلاح شده و بلافاصله پس از ابلاغ لازم‌الاجرا خواهد بود.

پیرو جلسه اخیر معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تولیدکنندگان برق حرارتی، مصوبه وزیر نیرو در مورد نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها با عنوان «اصلاح ضوابط بازار برق با هدف ارتقای درجه رقابت‌پذیری بازار برق» ابلاغ شده است. وزیر نیرو با ابلاغ مصوبه ای، پیشنهاد هیات تنظیم بازار برق به منظور اصلاح ضوابط بازار برق را تایید کرده است.

بر اساس این مصوبه، از تاریخ ابلاغ، نرخ پایه بهای آمادگی ۱۸۵ هزار ریال به ازای هر مگاوات ساعت آماده باقی مانده و سقف قیمت بازار متعادل سازی برق (بازار عمده فروشی)، ششصد هزار ریال برای هر مگاوات ساعت انرژی تولیدی تعیین شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی برق نیوز

مطالب اخیر