14011017-1

موافقت مجلس با پیشنهاد انتشار اوراق دولتی برای پرداخت تعهدات حوزه برق

موافقت مجلس با پیشنهاد انتشار اوراق دولتی برای پرداخت تعهدات حوزه برق

نمایندگان با دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) بودجه سال جاری در خصوص انتشار اوراق دولتی جهت پرداخت بدهی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها و پیمانکاران با هدف اجرای تعهدات موافقت کردند.

وزیر نیرو در جریان این بررسی به موضوع ناترازی در حوزه برق اشاره کرد و گفت: اولین ناترازی بین بخش تولید و تقاضای برق وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت دولت و مجلس در تلاشیم آن را به حداقل برسانیم، اما ناترازی دیگری در حوزه اقتصادی یعنی بین درآمد‌ها و هزینه‌های صنعت برق وجود دارد.

وزیر نیرو افزود: بر اساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع فاصله درآمد و هزینه خط فروش برق ۹۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده و این ناترازی سبب شده تا ما تعهدات قانونی و حقوقی خود را در پرداخت مطالبات به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و پیمانکاران نتوانیم انجام دهیم.

وی یادآور شد: بر اساس گزارشی که به دولت دادیم ظرف زمانی مشخص کردیم تا بتوانیم بدهی خود را به بانک‌ها، نهاد‌های عمومی، صاحبان نیروگاه‌ها، صنایع و پیمانکاران پرداخت کنیم. بر همین اساس لایحه‌ای در دولت تهیه و به مجلس ارائه شده است و طبق این لایحه پیشنهاد دادیم تا ۲۰ هزار میلیارد اوراق دولتی منتشر شود تا بتوانیم از محل آن بخشی از تعهدات خود را ایفا کنیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: پرداخت بدهی در تکمیل نیروگاه‌ها و تأمین برق مورد نیاز ماه‌های آتی به ویژه تابستان سال ۱۴۰۲ نقش کلیدی دارد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی برق نیوز

مطالب اخیر