9712254

مطالبات ۳۰۰ میلیارد تومانی تولید کنندگان برق تجدیدپذیر

مطالبات ۳۰۰ میلیارد تومانی تولید کنندگان برق تجدیدپذیر

یک عضو کمیسیون سندیکای برق از مطالبات معوق ۳۰۰ میلیارد تومانی تولید کنندگان برق تجدیدپذیر از وزارت نیرو خبر داد.

علیرضا کلاهی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز توسعه تولید برق از انرژی تجدیدپذیر از عوارض­ مندرج در قبوض برق دریافت می‌شود، افزود: طبق برآورد انجام شده باید امسال بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص می‌یافت که در صورت تحقق، علاوه بر تعهدات امسال، تعهدات قبلی وزارت نیرو به بخش خصوصی نیز تسویه ­می شد این درحالی است که امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و این رقم برای پرداخت معوقه بخش خصوصی کافی نیست.

وی با اشاره به بی نظمی‌های موجود در پرداخت‌های مالی به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: برای توسعه نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و با توجه به تغییرات ایجاد شده در نرخ ارز باید مبلغ در نظر گرفته شده که ۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو وات ساعت است به­۲ تا ۳ برابر افزایش یابد.

عضو کمیسیون سندیکای برق با بیان اینکه طبق تعهد انجام شده در اجلاس پاریس باید کمتر از ۱۰ درصد برق کشور از انرژی‌های تجدید پذیر تولید شود افزود: این در حالی است که­ ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی و قرار گرفتن در فلات مرتفع، ظرفیت بالایی در تولید برق از انرژی تجدیدپذیر در باد و خورشید دارد.

کلاهی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بالای کشور در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر ادامه داد: کاهش مصرف سوخت فسیلی و­ نفت و افزایش صادرات این محصولات از دیگر دلایل توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است.

 

 







منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب اخیر