9711171

قراردادهای جدید گروه مپنا

قراردادهای جدید گروه مپنا

تفاهم‌نامه‌ اولیه احداث شبکه‌ تراموا شهر کرمان، همچنین قراردادهای سرمایه­گذاری در

احداث تصفیه­خانه پساب ذوب آهن و احداث آب شیرین کن بوشهر با گروه مپنا منعقد شد.

 

تفاهم‌نامه‌ اولیه احداث شبکه‌ تراموا شهر کرمان، با حضور مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان و احمد خدایی، مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا، به امضاء رسید. در صورت اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، گروه مپنا به انجام خدمات مهندسی، تهیه و ساخت و اجرای (EPC) پروژه تراموای شهری کرمان می‌پردازد.

تراموای مدرن شهری کرمان با بهره‌گیری از توانِ مشاوران مجرب ملّی و بین‌المللی و مطابق آخرین استانداردها و جدیدترین امکانات رفاهی و ایمنی در گروه مپنا طراحی و اجرا خواهد شد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ مزبور مقرر شده است فاز مطالعاتی و جزئیات فنی طرح به زودی آغاز و پس از امکان‌سنجی‌ها، تفاهم‌نامه نهایی (عقد قرارداد) برای پروژه EPC احداث شبکه تراموا استان کرمان اجرایی شود.

این پروژه با قابلیّت جابه‌جاییِ بیش از یک میلیون مسافر در سال، تاثیری به سزا در تسهیل جابجایی شهروندان و رشد صنعت گردشگریِ شهر تاریخی کرمان خواهد داشت.

قرارداد سرمایه­گذاری در احداث، بهره­برداری و واگذاری پروژه تصفیه­خانه پساب به ظرفیت ورودی ۸۵۰ مترمکعب در ساعت میان گروه مپنا و کارخانه ذوب آهن منعقد شد. زمان احداث پروژه ۱۴ ماه و مدت بهره­برداری تجاری آن ۱۵ سال می­باشد و پیش­بینی شده است که حجم سرمایه مورد نیاز ۱۱ میلیون یورو و ۴۴۰ میلیارد ریال ­باشد.  

همچنین قرارداد پروژه احداث آب شیرین­کن شهر بوشهر جهت تأمین مالی، طراحی، تهیه و خرید، نصب، اجرا و راه­اندازی، بهره­برداری و مالکیت به مدت ۱۵ سال به روش BOO میان گروه مپنا با شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر منعقد گردید. پیش­بینی شده است که پروژه طی ۱۸ ماه احداث گردد و حجم سرمایه مورد نیاز ۲ هزار میلیارد ریال می­باشد.

 

منابع: اخبار گروه مپنا/سایت خبری کدال

 

 

مطالب اخیر