14021011

عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد آغاز شد

عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد آغاز شد

عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد با حضور وزرای نیرو و اقتصاد و دارایی، جمعی از مقامات استانی با همراهی مدیران عامل گروه مپنا، شرکت توسعه یک و دو مپنا آغاز شد.

در این مراسم که در پایان آذرماه گذشته برگزار گردید، عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول با حضور علی اکبر محرابیان “وزیر نیرو” و سید احسان خاندوزی “وزیر اقتصاد و دارایی” محمد اولیاء “مدیر عامل گروه مپنا”، فریدون هنری “مدیر عامل شرکت توسعه یک مپنا” و ابوطالب نیازی، جانشین مدیر عامل حوزه برق در توسعه نیروگاهی، “مدیرعامل شرکت توسعه دو مپنا” و جمعی از مسئولان استان گلستان آغاز شد.

تکمیل فاز بخار نیروگاه علی‌آباد کتول با اعتبار پیش‌بینی شده ۴۵۰ میلیون یورو با اخذ مصوبه شورای اقتصاد، اخذ پروانه احداث از وزارت نیرو، انعقاد تفاهم‌نامه بین سهامداران نیروگاه، پیگیری انعقاد قرارداد EPC احداث با شرکت «مپنا» و مکاتبه صندوق توسعه ملی در خصوص بررسی طرح و تضامین برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز انجام شده و عملیات اجرایی پروژه در سفر دوم رییس جمهور به گلستان آغاز شد.

به گفته مدیرعامل نیروگاه علی آباد کتول این طرح در دوران ساخت برای ۷۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۳۰۰ نفر شغل غیرمستقیم را به همراه دارد و در دوران بهره‌برداری نیز برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

احسان خاندوزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد با بیان اینکه جبران ناترازی آب و برق گلستان یک ضرورت است، اظهار کرد: طرح‌های زیر ساختی در استان گلستان در اولویت دریافت تسهیلات هستند و امیدواریم رکورد دریافت تسهیلات برای طرح‌های گلستان ثبت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ذکر این مطلب که منطقه آزاد اینچه برون یک نمونه از زیر ساخت اقتصادی گلستان است که نیازمند سرمایه‌گذاری نیروگاه برق است، افزود: جبران این ناترازی در ایجاد اشتغال پایدار گلستان اثر گذار است.

وی گفت: با توجه به اینکه میانگین بیکاری استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری بوده، توسعه زیرساخت‌های آب و برق برای این استان یک امر حیاتی است.

خاندوزی با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی تمام پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرده بود، ادامه داد: با رایزنی دولت و گره گشایی از مشکلات پیش زمینه آغاز سرمایه گذاری بانک اسلامی فراهم شد.

 

منبع: روابط عمومی گروه مپنا

مطالب اخیر