971219

عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ویس با پیمانکاری گروه مپنا آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ویس با پیمانکاری گروه مپنا آغاز شد

عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس به ظرفیت کل ۹۰۶ مگاوات در مجاورت نیروگاه رامین درشهر ویس ازتوابع شهرستان باوی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی کشور در این خصوص بیان کرد: این طرح شامل ۲ واحد گازی هرکدام به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۲۹۲ مگاوات خواهد بود و پیش بینی می شود، این نیروگاه تا سال ۱۴۰۰ به شبکه سراسری متصل شود. وی افزود : نیروگاه سیکل ترکیبی ویس با کارفرمایی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در زمینی به مساحت ۸۶ هکتار احداث خواهد شد و شرکت مپنا نیز به عنوان شرکت پیمانکار اجرایی معرفی شده است.

محسن طرزطلب گفت: در نیروگاه ویس از توربین­های نسل جدید کلاس F استفاده می شود و راندمان بخش گاز این نیروگاه ۴۰ درصد خواهد بود که راندمان این نیروگاه با بخش بخار و در شرایط ایزو به ۵۸ درصد نیز می رسد.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی کشور ادامه داد: سرمایه لازم برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ویس از طریق وام خارجی تأمین خواهد شد و بانک صنعت و معدن به عنوان بانک عامل پروژه معرفی شده است.

طرزطلب بیان کرد: هزینه کل احداث نیروگاه ویس بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور هدف از ساخت این نیروگاه­ها را تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به خصوص استان خوزستان دانست؛ وی سوخت گاز را به عنوان سوخت اصلی این نیروگاه بیان کرد وگفت: گازوییل نیز به عنوان سوخت دوم و جایگزین در این نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای ویس در کنار نیروگاه رامین شهر ویس از توابع شهرستان باوی احداث می شود.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب اخیر