990201

ظرفیت نیروگاهی کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید

ظرفیت نیروگاهی کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با توجه به قراردادهای بیع متقابل که با سرمایه گذاران منعقد شده برنامه داریم در سال‌های آینده تا ۷۵۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را به‌صورت بخش بخار و بدون استفاده از سوخت وارد مدار بیاوریم.

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار داشت: با بهره‌برداری از واحد سوم بخش بخار نیروگاه پرند و در مجموع، اضافه شدن سه واحد بخار به ۶ واحد گازی این نیروگاه، ۴۶۰ مگاوات توان اضافی در سه واحد بخار نیروگاه بدون مصرف سوخت اضافی تامین شد.

وی افزود: با اضافه شدن هر سه واحد بخار هر کدام به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، در مجموع ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه پرند اضافه شد و هم اینک توان ۱۵۰۳ مگاواتی در این نیروگاه قابل دسترسی است.

حائری گفت: با اضافه شدن این میزان به مجموع توان نیروگاه‌های کشور، ظرفیت این بخش به ۸۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

به گفته وی، اضافه شدن این سه واحد موجب صرفه‌جویی سالانه ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز می‌شود، چرا که به جای مصرف سوخت برای تولید واحدهای بخار از گاز داغ خروجی توربین‌های گازی استفاده می‌شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو همچنین گفت: دو واحد بخار نیروگاه پرند پیشتر افتتاح شده بود که سومین واحد نیز اخیرا با سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: برنامه داریم برای سال جاری ۹ واحد بخار در واحدهای توربین‌های گازی وارد مدار کنیم که قطعا صرفه‌جویی قابل توجه سوخت به میزان حدود ۲٫۴ میلیارد متر مکعب سالانه خواهد داشت.

حائری خاطرنشان کرد: با توجه به قراردادهای بیع متقابل که با سرمایه گذاران منعقد شده برنامه داریم در سال‌های آینده تا ۷۵۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را به‌صورت بخش بخار و بدون استفاده از سوخت وارد مدار بیاوریم که صرفه‌جویی حدود ۱۲ میلیارد متر مکعب سالانه را در اختیار قرار خواهد داد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب اخیر