9908181

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴۵۰۰ مگاوات رسید/ واحد بخار نیروگاه قشم سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴۵۰۰ مگاوات رسید/ واحد بخار نیروگاه قشم سال ۱۴۰۱ وارد مدار می‌شود

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قشم برای پیک سال ۱۴۰۱ وارد مدار خواهد شد.

همایون حائری در مراسم افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه ۵۱۰ مگاواتی شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که واحد نخست گازی این نیروگاه به بهره‌برداری رسیده بود و واحد دوم گازی این مجموعه نیز که در شهریورماه با شبکه سراسری سنکرون شده بود، توسط رئیس‌جمهور افتتاح رسمی شد.

وی با تاکید بر اینکه واحد بخار این نیروگاه برای پیک سال ۱۴۰۱ به مدار خواهد آمد، ادامه داد: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت گروه مپنا در حال ساخت است که کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه بیش از ۳۰۸ میلیون یورو خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به قابلیت این نیروگاه برای تولید هشت هزار مترمکعب آب شیرین در روز، گفت: در زمان احداث این نیروگاه برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده و در دوران بهره‌برداری نیز ۱۰۰ نفر در نیروگاه مشغول به کار خواهند بود.

حائری افزود: با افتتاح واحد دوم گازی این نیروگاه ظرفیت منصوبه نیروگاهی در جزیره قشم به ۴۸۰ مگاوات، در استان هرمزگان به چهار هزار مگاوات و در کل کشور به ۸۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت منصوبه صورت گرفته پتانسیل بسیار خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر صنایع استان هرمزگان به وجود آورده است، گفت: در هفت ماهه نخست سال جهش تولید رشد مصرف انرژی در کل استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که سهم صنایع در این بین رشد حدود ۲۷ درصدی بوده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب اخیر