9811053

شرکت گروه مپنا بیستمین شرکت برتر ایران شد

شرکت گروه مپنا بیستمین شرکت برتر ایران شد

سازمان مدیریت صنعتی، رتبه‌بندی سال ۹۸ شرکت‌های برتر ایران را برای بیست و دومین سال متوالی اعلام کرد و بر این اساس، شرکت گروه مپنا بر اساس اطلاعات مالی سال ۱۳۹۷، به‌عنوان بیستمین شرکت برتر ایران انتخاب شد.

 

همچنین شرکت مپنا رتبه نخست گروه شرکت‌های پیمانکاری شرکت‌های برتر ایران را از نظر میزان فروش بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۳۹۷ به خود اختصاص داد.

بر اساس نتایج اعلامی رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100)‌، تعداد ۹ شرکت از مجموعه شرکت‌های گروه مپنا در مجموع ۵۰۰ شرکت برتر ایران جای گرفتند.

در لیست یکصد شرکت برتر کشور، شرکت مپنا رتبه ۲۰ را با میزان ۱۲۵۵۸۳٫۷ میلیارد ریال فروش در سال ۱۳۹۷ به دست آورد، این در حالی است که رتبه‌های نخست رده‌بندی بیشتر به پالایشگاه‌ها، بانک‌ها و موسسات مالی اختصاص داده شده است.

همچنین در میان پانصد شرکت برتر، نام هشت شرکت‌ دیگر گروه مپنا، شامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا) با رتبه ۱۳۶، شرکت نیرپارس با رتبه ۱۴۱، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه۱) با رتبه ۱۵۵، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه۲) با رتبه ۱۵۹، شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا با رتبه ۱۶۴، شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا با رتبه ۱۷۸، شرکت نصب‌نیرو با رتبه ۱۹۴ و شرکت مهندسی و ساخت پره توربین مپنا (پرتو) با رتبه ۲۸۵، به چشم می‌خورد.

در این گزارش، شرکت گروه مپنا با رتبه دهم در بخش بیشترین دارایی (۶۱۹٫۷۷۳ میلیارد ریال) و نیز رتبه ششم با شاخص بالاترین ارزش افزوده (۸۷٫۵۹۳ میلیارد ریال) را کسب کرد.

شرکت بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا (O&M) نیز جزء پنج شرکت برتر از نظر رشد سریع بین صد شرکت دوم قرار گرفته و رتبه نخست در گروه خدمات فنی و مهندسی را نیز از نظر شاخص فروش کسب کرده است.

در گروه شرکت‌های پیمانکاری، شرکت‌های نیرپارس، احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک)، احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه دو) و نصب نیرو، به ترتیب رتبه‌های هشتم، دهم، یازدهم و چهاردهم قرار گرفتند و در گروه ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع فلزی، شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا و مهندسی و ساخت پره‌توربین مپنا (پرتو) به ترتیب رتبه‌های دوم، چهارم و دهم را به خود اختصاص دادند.

 

منبع: اخبار گروه مپنا

 

 

مطالب اخیر