9806031

رکورد صادرات، تولید و صرفه‌جویی در مصرف برق شکسته شد

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه پیک تابستان امسال را بدون خاموشی سپری کرده‌ایم، گفت: امسال توانسته‌ایم با بهره‌برداری از سه هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید، صرفه‌جویی سه هزار و ۸۷۴ مگاواتی در مصرف برق پیک و صادرات ۲٫۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی به کشورهای همسایه در فصول گرم رکوردهای جدیدی در این بخش به ثبت برسانیم.

رضا اردکانیان در همایش روابط عمومی‌های وزارت نیرو و نخستین جشنواره ارزیابی روابط‌ عمومی‌های صنعت آب و برق با بیان این مطلب افزود: سال گذشته در چنین ایامی حدود هشت هزار مگاوات کمبود تولید برای تابستان ۹۸ پیش‌بینی شده بود و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده بود تا پنج هزار مگاوات از این کمبود با افزایش واحدهای تولیدی و به مدار آمدن نیروگاه‌های جدید و سه هزار مگاوات باقی‌مانده را نیز با اجرای ۱۱ برنامه مدیریت مصرف در سراسر کشور عملیاتی کنیم تا بتوانیم پیک تابستان ۹۸ را با خاموشی صفر به پایان برسانیم.
وی افزود: در ۱۲ استان کشور با بهره‌برداری از ۱۵ نیروگاه جدید توانسته‌ایم به رکورد سه هزار و ۲۵۰ مگاواتی افزایش تولید در طول یک سال دست پیدا کنیم که این اتفاق در طی سالیان اخیر بی‌سابقه بوده است.
اردکانیان ادامه داد: همچنین با رفع موانع تولید و نوآوری‌ در سیستم‌ نیروگاه‌های موجود حدود ۵۷۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است. 


صرفه‌جویی ۳۸۷۴ مگاواتی مصرف برق در کشور


وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در تابستان امسال به یک تجربه و اخلاق صحیح مصرفی برای عبور از اوج بار دست پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: براساس پیش‌بینی صورت گرفته مقرر شده بود تا با اعمال ۱۱ برنامه مدیریت حدود سه مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شود؛ ولی همکاری بسیار مناسب تمامی مشترکان موجب شده است تا در تابستان امسال به رکورد سه هزار و ۸۷۴ مگاوات پیک‌سایی دست پیدا کنیم.

رشد یک درصدی پیک مصرف برق در کشور/ رکورد صادرات برق شکسته شد


اردکانیان یادآور شد: در طی ۱۰ سال اخیر رشد بار پیک کشور حدود ۵٫۲۲ درصد بوده است اما در تابستان سال جاری بدون اعمال خاموشی و افزایش مصرف برق در بخش صنایع رشد اوج بار تنها حدود یک درصد بوده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون) 

مطالب اخیر