9711172

رونمایی از پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق تهران

رونمایی از پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق تهران

طرح و پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از افتتاح تعداد وسیعی پروژه به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان خبر داد و اظهار کرد: تمامی این پروژه‌ها در سال ۹۷ آغاز شده که شامل ۳۰۰ دستگاه پست برق ۲۰۰ کیلوولت، احداث ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق می‌شود. وی افزود: هدف از افتتاح این دو پروژه تامین برق ۸۰ هزار مشترک جدید و ارتقای پایدار شبکه و آمادگی شبکه برای گذر از پیک تابستان سال ۹۸ است.

صبوری در ادامه تصریح کرد: سایر پروژه‌ها شامل بهسازی و بهینه‌سازی ۱۰۵ دستگاه پست و ۲۴۰ کیلومتر شبکه برق است که هدف از این پروژه ارتقای قابلیت بهره‌برداری شبکه برای تامین برق پایدار است. همچنین در این طرح سامانه مانیتورینگ کنترل‌های هوشمند برق افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح پروژه اپلیکیشن همراه برق در راستای ارج نهادن به حقوق شهروندی و ارائه خدمات غیر حضوری خبر داد و اذعان داشت: سالانه در سطح تهران ۱۵۰ هزار تردد و مراجعه مردم به مناطق ۲۲ گانه برق در شهر تهران داریم که در جهت رفاه حال شهروندان و به منظور تحقق سیاست‌های دولت الکترونیک و کاهش ترافیک این طرح اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص تهران و نقش انرژی که در توسعه و رفاه اجتماعی جامعه و مسائل امنیتی که دارد برنامه ما این است که بتوانیم خدمات استاندارد در چارچوب تکنولوژی روز ارائه دهیم که این برنامه راهبردی شامل اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه، توسعه خدمات غیر حضوری و جذب مشارکت بخش خصوصی برای توسعه انرژی خورشیدی است.

صبوری از کاهش تلفات در شرکت توزیع برق خبر داده و تصریح کرد: تلفات در سال ۸۷، ۱۲٫۱ درصد بوده که طبق برنامه‌ریزی در حال حاضر به ۶٫۴ درصد رسیده است که این امر یک اقدام بسیار موثری بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم صنعت برق مدیریت مصرف است، خاطرنشان کرد: سالیانه در شهر تهران حدود ۵ درصد رشد پیک داریم که سال گذشته به دلیل کاهش نزولات آسمانی مقرر شد امسال پیک مصرف افزایش پیدا نکند که خوشبختانه با همراهی مردم و مسئولین این امر محقق شد.

وی ادامه داد: اگر همکاری مردم و مسئولین در جهت تقلیل ساعت اداری و استفاده از مولد بخش خصوصی و دولتی نبود قطعاً در جهت توزیع برق به مشکل بر می‌خوردیم.

صبوری با بیان اینکه ۱۳ درصد از مشترکین در شهر تهران هستند، اظهار کرد: این ۱۳ درصد ۱۰ درصد انرژی کشور را مصرف می‌کنند. رشد متوسط سالیانه پیک تابستان شهر تهران ۵ درصد و رشد انرژی ۳ درصد و رشد تعداد مشترکین نیز ۳ درصد است.

وی افزود: در مجموع سالیانه به اندازه مشترکین یک شهر، به مشترکین تهران افزوده می‌شود. بنابراین ضرورت دارد که نسبت به بازسازی و بهینه‌سازی شهر تهران اقدام و سرمایه‌گذاری شود.

وی متوسط مبلغ قبض مشترکین را ۴۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: این امر نشان‌دهنده ارزان‌ترین خدماتی است که از سوی اداره برق ارائه می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

مطالب اخیر