98070063

رتبه شاخص استان یزد در کاهش تلفات شبکه برق کشور

رتبه شاخص استان یزد در کاهش تلفات شبکه برق کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: این استان به لحاظ کاهش تلفات رتبه نخست را در بین شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور داراست.

آرش نواب با اشاره به اینکه عملکرد شاخص کاهش تلفات استان در جایگاه ممتازی است، افزود: روند شاخص تلفات در چهار سال اخیر بیانگر این مطلب است که رقم تلفات از ۸٫۲ درصد در سال ۹۴ به عدد ۶٫۱۲ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری درصد شاخص کاهش تلفات در شرکت برای امسال ۶٫۰۵ درصد است به گونه‌ای که در سال‌های آینده یک دهم کاهش تلفات برای هر سال در نظر گرفته شده تا این رقم برای سال ۱۴۰۲ به عدد ۵٫۷ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اقدامات شاخص برای کاهش تلفات در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۴۹ کیلومتر در بخش اصلاح سطح مقطع و بازآرایی بهینه‌سازی شده و ۵۲ کیلومتر از شبکه‌ها از سیم مسی به کابل خودنگهدار تغییر کرده است.

وی با اشاره به هزینه ۱۴۳ هزار میلیون ریالی برای مجموع فعالیت‌های کاهش تلفات در سال ۹۷، افزود: در بخش کاهش شعاع تغذیه فیدر فشار متوسط، ۱۰ فیدر خروجی جدید و در بخش ایجاد پست فوق توزیع، دو پست جدید نصب و به بهره‌برداری رسیدند.

نواب یادآور شد: ۳۲ مگاوار خازن فشار ضعیف در سطح استان و ۹ مگاوار خازن فشار متوسط روی شبکه‌های برق استان برای همین منظور نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: ۵۰۰۰ کنتور تک فاز و سه فاز به منظور کاهش تلفات شبکه تعویض شده و ۲۹۶۴ کنتور نقصان مصرف به‌کار گرفته شده‌ است.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)

مطالب اخیر