980603

دکتر علی‌آبادی در مجمع سالانه گروه مپنا تأکید کرد؛ مپنا امروز نماد توانایی جامعه صنعتی ایران است/برنامه‌ریزی جهت افزایش سرمایه گروه مپنا

 

 

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه مپنا، با حضور ۹۳٫۳ درصدی صاحبان سهام برگزار شد

 

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت گروه مپنا، با حضور ۹۳٫۳ درصدی صاحبان سهام در سالن همایش ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و تقسیم سود به میزان ۲۰ درصد معادل ۱۲۰ ریال به سهام‌داران به تصویب رسید .مدیرعامل گروه مپنا نیز از برنامه‌ریزی جهت افزایش سرمایه این گروه به میزان ۱۳ هزار میلیارد ریال در ماه‌های آتی خبر داد.
در مجمع عمومی سالانۀ شرکت گروه مپنا، سود خالص تلفیقی گروه مپنا در سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ۱۳۹۸، معادل ۵۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال اعلام شد. بنا به آنچه در گزارش فعالیت هیأت مدیره به مجمع عمومی ارائه شد، سود شرکت اصلی مپنا در سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ۱۳۹۸  به ۱۵ هزار و  ۶۷۰ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال بالغ شده است.

 مرور اهم دستاوردها و راهبردها

دکتر علی‌آبادی با تقدیر از سهام‌داران و همه همکاران گروه که در سال گذشته با این مجموعه همراهی کردند و موجب شدند تا مپنا مراحل تعالی و رشد را طی کند، گفت: امروز گروه مپنا یکی از مقاصد بزرگ بازدید همه کسانی است که دنبال ارزیابی صنعت کشور ما بوده و به دنبال همکاری با ایران هستند.
وی تأکید کرد: مپنا امروز نماد توانایی جامعه صنعتی ایران است.
وی از استراتژی‌های چندگانۀ مپنا در طول سال ۱۳۹۷ از جمله “افزایش سهم داخل، ورود و تمرکز بر حوزه‌های کسب و کار جدید داخلی و بین‌المللی، خروج از تکیه بر همکاری صرف با کارفرماهای دولتی، فائق شدن بر مشکلات تأمین مالی پروژه‌ها، پیگیری تکمیل پروژه بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تولید نیروگاه‌های بدون سوخت مانند نیروگاه‌های بادی” خبر داد و به تفصیل دستاوردهای پیش گرفتن این استراتژی‌ها را تشریح کرد. 
مدیرعامل گروه مپنا، برقی سازی،ICT، دیجیتالی شدن، هوش مصنوعی، طراحی و ساخت لوکوموتیو تمام ایرانی باری MAP24، تبدیل محصول توربین اصلیE – TYPE به عنوان محصول پرفروش در داخل و خارج از کشور، ارتقاء توربین MGT70 و آماده شدن مدل چهارم این محصول، طراحی و ساخت توربین MGT40 و ساخت تمام تجهیزات نیروگاه ۴۲ مگاواتی برای تمام موقعیت‌های آب و هوایی سخت و خاص، ادامه اجرای فاز ۱۴ پارس جنوبی و ساخت و نصب تجهیزات دوار از جمله در فاز ۱۹ این منطقه، قرارداد پروژه افزایش تولید میدان نفتی دانان و قراداد پروژه پتروشیمی GTX پارسیان، ورود مپنا به حوزه پزشکی و سلامت و تجهیز ۲۹ بیمارستان علوم پزشکی کشور” را از جمله پروژه‌های گروه مپنا در سال ۱۳۹۷ عنوان کرد و از اخذ مدارک مربوط به تأیید رضایت‌مندی کارفرما در همۀ پروژه‌ها خبر داد.

مصوبات مجمع

پس از ارائۀ گزارش عملکرد هیأت‌‌مدیره، حسابرس مستقل و بازرس قانونی به تشریح گزارش خود دربارۀ صورت‌های مالی شرکت مپنا پرداخت و رئیس مجمع و دبیر جلسه در خصوص موارد مطرح توضیحات لازم را بیان نمودند.
“تقسیم سود ۲۰ درصدی معادل ۱۲۰ ریال، انتخاب مجدد موسسۀ حسابرسی “مفید راهبر” به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی و “موسسه خدمات رهبین” به عنوان بازرس علی‌‌البدل، انتخاب “روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد” به عنوان روزنامه رسمی شرکت مپنا و “تعیین پاداش اعضای هیات‌ مدیره” دستورهای کاری بعدی این رویداد بود که با تأیید اکثریت سهام‌داران همراه شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گروه مپنا، پس از استماع گزارش هیأت مدیره و بازرس قانونی، صورت‌های مالی و ترازنامۀ شرکت برای سال مالی منتهی به پایان فروردین ۱۳۹۸ را به تصویب رساند. 
دکتر علی‌آبادی در پایان با بیان خبری خوش به سهام‌داران، از برنامه‌ریزی جهت افزایش مجدد سرمایه مپنا از محل سود انباشته خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این مهم با رعایت تشریفات قانونی اجرایی شود.

 

منبع:گروه مپنا

مطالب اخیر