9902271

جزئیات افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۹

جزئیات افزایش قیمت آب و برق در سال ۹۹

وزیر نیرو گفت: در سال جاری همانند سال گذشته میزان تعرفه آب و برق، ۷ درصد افزایش می‌یابد و مشترکانی که نسبت به رعایت اصلاح الگوی مصرف اقدام کنند، پاداش دریافت می‌کنند.

رضا اردکانیان اظهار کرد: سال گذشته به صنایعی که با حوزه برق به واسطه قطع خاموشی‌ها، تعامل و همکاری داشتند، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و به بخش خانگی ۱۰۶ میلیارد تومان، پاداش پرداخت کرد.
وی افزود: در سال جاری همانند سال گذشته میزان تعرفه آب و برق، ۷ درصد افزایش می‌یابد و مشترکانی که نسبت به رعایت اصلاح الگوی مصرف اقدام می‌کنند، پاداش دریافت می‌کنند.
وزیر نیرو تصریح کرد: مشترکانی که میزان مصرفشان بیش از الگوی مصرف است باید با ۱۶ درصد افزایش تعرفه پرداخت کنند و این افزایش تعرفه به معنای تامین درآمد نیست و هدف صرفا، هدایت مشترکان به سمت خوش مصرفی است.
اردکانیان تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد از مشترکان میزان مصرفشان زیر الگوی مصرف است و حذف قبض کاغذی، هیچگونه افزایش تعرفه را اعمال نمی‌کند.
وی با اشاره به میزان افزایش بارندگی‌ها طی دو سال اخیر در سطح کشور گفت: بارش رحمت الهی سبب شد، ۵۱ میلیارد مترمکعب ذخیره سازی منابع آبی شود و اکنون ۷۶ درصد حجم ذخایر پر است و مابقی ظرفیت خالی مخازن به صورت عمدی، به منظور احتمال سیلاب‌های ناگهانی است
وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ تالاب کشور، از جمله تالاب بین المللی هامون سیراب شده و دارای وضعیت بسیار مناسبی است.
اردکانیان اظهار داشت: میزان بارش‌ها تاکنون ۳۰۰ میلی متر بوده است که در مقایسه با بارش‌های ۵۰ سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش یافته است و این در حالی است که میزان بارش‌ها نسبت به مشابه سال گذشته، با کاهش ۷ درصدی مواجه بوده است.


منبع: سندیکای صنعت برق ایران

 

مطالب اخیر