9906053

تکمیل نقشه راه تولید خودرو برقی ایران خودرو با بهره‌مندی از ظرفیت مپنا

تکمیل نقشه راه تولید خودرو برقی ایران خودرو با بهره‌مندی از ظرفیت مپنا

مدیرعامل ایران خودرو از تکمیل نقشه راه تولید خودرو برقی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های گروه مپنا خبر داد.

مدیرعامل گروه ایران خودرو از بخش های مختلف مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های آن در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا بازدید کرد. در این رویداد که که مدیرعامل ایران خودرو دیزل، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا و جمعی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند، بر ضرورت تسریع در زمینه تدوین نقشه راه همکاری مشترک تأکید شد.

ابتدا مدعوین با همراهی مدیرعامل گروه مپنا، با بخشی از  توانمندی‌های این گروه در حوزه زیرساخت شارژ خودروهای برقی از جمله شارژر سریع ایستگاهی، شارژر سریع دیواری، شارژر کند پرتال، شارژر کند ایستگاهی و شارژر کند دیواری و نیز ماکت موتورهای درون چرخ از نزدیک آشنا شدند.

همچنین در نشستی مشترک، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مپنا، این مجموعه را در کشور افتخارآفرین دانست و افزود: ما به دنبال ارتباطات کاری موثر با گروه مپنا در زمینه‌های مورد علاقه و مشترک هستیم.

فرشاد مقیمی گفت: سیاست‌های حمایتی در زمینه ورود به عرصه خودروهای برقی در ایران خودرو به تصویب رسیده و اقداماتی نیز تاکنون صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون به طور قطع و یقین برنامه ورود ایران خودرو به عرصه خودروهای برقی وجود دارد و زیرساخت‌های آن نیز فراهم است تا با همکاری مشترک با مپنا و دیگر مجموعه‌های مرتبط در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: ایران خودرو آماده است تا با همکاری مپنا، الزامات خودروهای برقی را تعریف نموده و نقشه راه مشترک نیز تهیه و اجرایی شود. در این زمینه با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و ظرفیت‌های موجود در شرکت مپنا، مجموعه ایران‌خودرو نیز با استفاده از این امکان، مسیر حرکت برای تولید خودروی برقی را با سرعت بیشتری طی نموده و با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها پازل تولید خودرو برقی داخلی با سرعت بیشتری تکمیل خواهد شد.

در ادامه عباس علی‌آبادی، نیز هدف مپنا از ورود به حوزه برقی سازی را تکمیل زنجیره تأمین دانست و تأکید کرد: ایجاد زیرساخت به صورت اصولی و دقیق، نقش بسیار اساسی دارد و لازم است زیرساخت‌ها همزمان به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم شود، بنابراین پیش از ساخت شارژرها باید بر شبکه و مرتبط کردن آنها با یکدیگر تمرکز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش نشریات معتبر بین‌المللی و مطالعات صورت گرفته، در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از سال ۲۰۳۰ میلادی عمده خودروها برقی خواهند بود؛ ما نیز لازم است در این زمینه گام‌های مفید و جدی برداریم.

دکتر علی‌آبادی با اشاره به ورود مپنا به عرصه باتری خودروهای برقی و نیز فعالیت‌های مپنا در زمینه مواردی مانند اینورتر و دیگر ماژول‌ها گفت: برای مپنا اهمیت دارد که این تجهیزات و زنجیره تأمین، داخلی‌سازی شود، البته هرچند ما هنوز در نقطه عزیمت و آغازین این حوزه گسترده هستیم اما فاصله ما با خودروسازهای برقی برتر دنیا چندان زیاد نیست و با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم این فاصله را جبران کنیم، ضمن آنکه تاکنون نیز به نسبت انرژی مصرف شده در مجموعه مپنا در نقطه خوبی قرار گرفته‌ایم.

مدیرعامل گروه مپنا برای همکاری مشترک با خودروسازهای بزرگ از جمله ایران خودرو در زمینه برقی سازی خودروها تأکید و تصریح کرد: مپنا برای ورود به عرصه برقی سازی خودروها کاملاً مصمم است و حتی اگر هیچ مجموعه دیگری اراده ورود به عرصه برقی سازی را نداشته باشد مپنا قطعاً برنامه ورود به حوزه خودروهای برقی را دنبال خواهد کرد، چرا که لازم است در این زمینه در کشور ما فعالیت‌های جدی و گسترده صورت گیرد. البته در زمینه تولید خودروهای برقی، نقش اصلی را خودروسازان ایفا می‌کنند و ما در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت با آنها همکاری خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه همکاری مپنا و ایران خودرو نیز سبب رضایت بیشتر مردم شود.

 

منبع: اخبار گروه مپنا            

مطالب اخیر