971008

تلفات شبکه برق خراسان رضوی تا پایان سال تک رقمی می‌شود

تلفات شبکه برق خراسان رضوی تا پایان سال تک رقمی می‌شود

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی گفت: شبکه برق استان تا پایان سال جاری تک رقمی شده و به حدود ۹ درصد خواهد رسید.

سیدمرتضی اصغری با بیان این مطلب افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با ۲۷ حوزه عملیاتی مستقل، بیش از ۷۰۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی را بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک توزیع می‌نماید که با حدود ۳٫۵ درصد کل انرژی فروخته شده در کشور، می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات شبکه توزیع کل کشور ایفا کند.

وی در خصوص اقدامات شرکت در جهت کاهش تلفات گفت: تلفات شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۶، رقمی در حدود ۱۰٫۸۵ درصد بوده است که با هدف کاهش ۱۴۶ میلیون کیلووات ساعتی، در پایان سال جاری این رقم به عدد ۹ درصد خواهد رسید و بطور کلی ۱۴ برنامه و اقدام کلان در بخش فنی و غیر فنی برنامه ریزی شده و در حال انجام می‌باشد.

اصغری تاکید کرد: همچنین طبق بررسی‌های دقیق کارشناسی انجام شده، برای ۱۰ شهرستان که بالاترین میزان تلفات را در سطح شرکت دارا می‌باشند و ۵۵ درصد کل تلفات در این شهرستان‌ها رخ می‌دهد، برنامه‌های ویژه‌ای تدوین و ابلاغ شده است که به صورت ویژه در حال پیگیری می‌باشد.

وی از تعویض بالغ بر ۱۸ هزار کنتور تکفاز و سه فاز در سطح شرکت، بوش زنی بیش از چهار هزار جامپر در شبکه فشارمتوسط به روش خط گرم و سرد، آچار کشی بیش از پنج هزار اتصال سست فشارضعیف و فشارمتوسط به روش خط گرم و خط سرد با عملکرد هزار و ۳۶۰ کیلووات در شبکه فشارمتوسط و ۷۷۹ کیلووات در شبکه فشارضعیف، هرس اشجار متداخل با شبکه فشارمتوسط و فشارضعیف به تعداد بیش از ۱۴ هزار اصله در شبکه فشارضعیف و متوسط و اجرای عملیات کاهش تلفات توان (در قالب برنامه‌های کاهش پیک) شامل تبدیل فاز، تعویض سطح مقطع هادی‌ها، جابجایی ترانس به نزدیکی محل مصرف، نصب خازن، اصلاح سیستم ارت، متعادل سازی بار شبکه و کاور نمودن ترانس‌ها با عملکردی بالغ بر ۱۰ مگاوات به عنوان مهمترین اقدامات در این خصوص یاد کرد .

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق برنامه های چهارده گانه پیش بینی شده در حوزه کاهش تلفات و برنامه های ویژه تدارک دیده شده در شهرستان های با بیشترین میزان تلفات، بتوانیم تلفات را در پایان سال جاری، به ۹ درصد برسانیم.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)

مطالب اخیر