980413

تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در شهر تهران

تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در شهر تهران

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیشنهاد شده برق مصرفی برای استخراج رمز ارزها معادل برق صادراتی محاسبه شود، گفت: امکان شناسایی مراکز تولید رمز ارزها با توجه به مصرف بالای برق آنها وجود دارد.

سخنگوی صنعت برق، مصطفی‌رجبی‌مشهدی، در خصوص امکان شناسایی محل‌ها یا خروجی‌هایی که از برق موجود در آن برای تولید رمز ارزها استفاده می‌شود، توضیح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر در بسیاری از موارد از برق غیرمجاز برای تولید این رمز ارزها استفاده می‌شود، برابر آیین تکمیلی تعرفه‌ها باید نسبت به قطع آن اقدام کرد. وی افزود: شناسایی این مراکز با توجه به مصرف بالای برق آنها امکان‌پذیر است. در صورت شناسایی این موارد نسبت به قطع برق آنها اقدام می‌شود و در صورتی که خسارتی به شبکه یا سایر مشترکان وارد شده باشد، این خسارت از مالک برابر قانون اخذ خواهد شد. در حال حاضر تعرفه این دسته از متقاضیان از طرف وزارت نیرو به هیات دولت پیشنهاد شده است و در کمیسیون‌های تخصصی در حال رسیدگی است و به محض ابلاغ آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزارت نیرو پیشنهاد داده تعرفه این بخش معادل برق صادراتی باشد. وی اظهار کرد: مراکز استخراج از ارزهای دیجیتالی پس از کسب پروانه از مراجع ذی‌ربط می‌توانند به شرکت‌های توزیع یا برق منطقه‌ای بسته به میزان تقاضا مراجعه کنند تا نحوه اتصال آنها به شبکه سراسری برق مشخص شود. به گفته این مقام مسئول، یکی از راهکارهای احتمالی برای شناسایی مصرف‌کنندگان برق برای تولید ارزهای دیجیتال بررسی میزان مصرف قبض‌ها به‌صورت مقایسه‌ای در دوره زمانی مشخص است.

  • شرکت توزیع برق تهران

در این خصوص مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران نیز از تدوین دستورالعمل شناسایی مراکز استخراج ارز دیجیتال در شهر تهران خبر داد و گفت: احتمال وجود استخراج‌کننده ارز دیجیتال در تهران اندک است، اما طبق بخشنامه ابلاغی این برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد. حسین صبوری در پاسخ به این سوال که آیا در شهر تهران نیز مشترکان برق اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، ‌گفت: شناسایی و قطع موقت برق استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال به تازگی ابلاغ شده است، اما باید اذعان کنم که این مشترکان عمدتا مربوط به مشترکان کشاورزی و کارگاهی هستند و در شهر تهران که جزو مشترکان خانگی محسوب می‌شوند، از این گونه اقدامات خبری نیست.

وی افزود: قصد ما این است که مصرف برق ۲ ساله مشترکان را بررسی می‌کنیم و قطعاً اگر به یکباره مصرف برق خانگی مشترکان به یک شکل غیرقابل باوری افزایش یافته باشد، این موضوع تا حدودی مشکوک خواهد بود و قطعاً بررسی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

صبوری تصریح کرد: استخراج ارز دیجیتال انرژی بری بالایی دارد و در خانه نمی‌توان برای این موضوع اقدام کرد، اما خارج از شهر تهران مثل مراکز صنعتی و کشاورزی که تعرفه برق آنها پایین است این اقدامات احتمالاً انجام می‌شود.

 

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب اخیر