990629

تأکید مدیرعامل بانک ملت بر همکاری در تأمین مالی پروژه‌های مپنا

تأکید مدیرعامل بانک ملت بر همکاری در تأمین مالی پروژه‌های مپنا

مدیرعامل بانک ملت و جمعی از معاونان و مدیران ارشد این بانک از کارخانجات گروه مپنا بازدید کردند.

در این دیدار که با هدف آشنایی بیشتر با توانمندی‌های گروه مپنا در حوزۀ ساختِ تجهیزات و ارائۀ خدمات فنی، مهندسی و پشتیبانی و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک و با حضور عباس علی‌آبادی، مدیرعامل گروه مپنا صورت گرفت، فعالیت‌ها، حوزه‌های کاری و توانمندی‌های این گروه در حوزه‌های مختلف کسب و کار تشریح شد.

هیئت عالی­رتبۀ مدیران بانک ملت به ریاستِ محمد بیگدلی، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره به همراه معاونان و مدیران بانک ملت و با همراهی جمعی از مدیران ارشد مپنا، از بخش‌های مختلفِ سالن‌های تولید کارخانجات شرکت‌های مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا، پره‌توربین مپنا (پرتو) و ژنراتور مپنا (پارس) بازدید کردند و از نزدیک با بخشی از دستاوردها و توانمندی‌های گروه آشنا شدند.

مناسبات و تعاملات مناسبی میان گروه مپنا و بانک ملت وجود دارد و این بانک در برخی پروژه‌ها و طرح‌های توسعۀ صنعتی مپنا مشارکت داشته است که این دیدار نیز به منظور گسترش روابط و تبادلِ موثر اطلاعات انجام شد.

در نشست جانبی این رویداد، عباس علی‌آبادی با اشاره به سابقه کشورمان در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، اظهار داشت: امروز دنیا به سرعت به تکنولوژی‌های جدید ورود می‌کند و روندها بسیار سریع است. گروه مپنا نیز علاوه بر حوزه‌های کسب و کار خود، به صنعت برقی‌سازی خودروها به موقع ورود نموده و خوب هم فعالیت کرده است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: بر اساس مستندات و تحقیقات پژوهشگران معتبر بین‌المللی، تا سال ۲۰۳۰ عمده خودروهای اروپایی برقی خواهند شد و آینده از آن خودروهای برقی است، چرا که این خودروها عملکرد و امتیازات به مراتب بهتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند. وی افزود: ما نیز می‌خواهیم در این پیچ تاریخی فاصله صنعت خودرو کشورمان با صنعت خودرو روز جهانی را با ورود موثر به خودروهای برقی جبران کنیم. البته قطعاً فناوری خودروهای برقی بسیار پیشرفته و پیچیده‌تر است و ما همواره با زوایای مختلف جدید این موتور آشنا می‌شویم، اما به لطف خداوند و توان مهندسان و متخصصان خودمان به سرعت در این مسیر پیشرفت می‌کنیم و اطمینان داریم اگر این روند را ادامه دهیم و اندکی نیز حمایت شویم می‌توانیم علاوه بر جبران فاصله‌ها جلوتر نیز حرکت کنیم.

علی‌آبادی تصریح کرد: قطعا جلوگیری از خام فروشی و ورود گسترده‌تر به فروش برق به جای نفت و گاز به صرفه‌ تر بوده و می‌تواند اثرات زیست محیطی مناسبی داشته باشد و برای آیندگان و فرزندان این کشور زیست ماندگارتری فراهم کند.

وی نقش نقدینگی در تأمین مالی مناسب برای این گونه پروژه‌ها را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: گروه مپنا و بانک ملت می‌توانند در کنار یکدیگر برای نسل‌های آینده ثروت خلق کنند.

در این نشست مدیرعامل بانک ملت ضمن ابراز خرسندی از حضور در کارخانجات گروه مپنا گفت: امروز یک روز خاص است و بر اساس آنچه که ما در کارخانجات مپنا مشاهده کردیم به وضوح نمایان بود که مپنا به خودکفایی کشور کمک‌های شایانی کرده و شعار “ما می­‍توانیم” در مپنا محقق شده است.

محمد بیگدلی اظهار داشت: این بازدید برای شخص من تازگی داشت، چرا که پیش از این تصور من، تمرکز و تخصص مپنا صرفاً بر حوزه برق و نیروگاه‌ها بود، اما امروز ما شاهد بودیم که مپنا با همان کیفیت برق در حوزه‌های نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، سلامت، برقی سازی و نظایر آن فعال است و کارکنان متخصص، توانمند و خوشفکر مپنا ثابت کردند در هر صنعتی که ورود کنند می‌توانند موفق باشند.

مدیرعامل بانک ملت، راه نجات صنعت کشور را محقق شدن تولید دانست و تاکید کرد: بانک ملت احساس مسئولیت بسیاری در زمینه عملیاتی شدن این پروژه‌ها دارد و ما آماده ارائه تسهیلات و تأمین نقدینگی در جهت کمک به تولید بیشتر در مپنا هستیم.

 

منبع: اخبار گروه مپنا

مطالب اخیر