News-img1

بومی سازی تجهیزات حساس برق

هاشم علیپور گفت: در همین خصوص جلسات متعددی با مدیران عامل ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع، نمایندگان معاونت برنامه ریزی و هماهنگی توزیع و شرکت مدیریت شبکه برگزار شد که این جلسات در نهایت منجربه ابلاغ پروژه‌های دارای اولویت به شرکت‌ها جهت اجرا شد.

این مقام مسئول به منظور پیاده سازی تعمیرات و نگهداری بهینه شبکه در صنعت برق، نسبت به انتخاب مشاور داخلی اقدام شده، که این مشاور باید بررسی‌های لازم را جهت انتخاب یک شرکت معتبر بین المللی در این حوزه انجام دهد.

علیپور همچنین اظهارداشت: برای استفاده از تجربیات و انتقال دانش روز دنیا در زمینه محصولات جدید و همچنین حوزه، بهره برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه برق، دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر اقدام به برگزاری سمینار‌های آموزشی توسط شرکت‌های خارجی ABB , Siemens ,Pfisterer, Schneider…، NARI، SIFANG (در زمینه‌های تعمیرات و نگهداری بهینه، تصفیه شیمیائی روغن، کاهش خوردگی دکل‌های خطوط، تستر مقره، آشنایی با سیستم‌های حفاظتی و سیستم‌های مخابراتی، متعلقات کابل‌های فشار قوی و .. نمود.

مدیرکل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر همچنین از بومی سازی راکتور‌های هسته آهنی و هوایی دی تیون بانک‌های خازنی در سال ۹۶ خبرداد و تصریح کرد: این اقدام موفقیتی در خور برای صنعت برق محسوب می‌شود.

علیپور در عین حال از تدوین دستورالعمل‌های لازم در زمینه‌های مرتبط با حوزه انتقال و فوق توزیع خبرداد و گفت: درهمین راستا دستور العمل‌های سرویس و نگهداری برقگیر، شبکه زمین، پست‌های GIS، ترموویژن، بهره برداری از مقره‌های سیلیکون رابر، آزمون و مشخصات فنی مقره‌های سیلیکون رابر، شستشوی مقره‌های خطوط و پستها، بهره برداری و نگهداری از خطوط کابلی، سیستم‌های DC پست‌های انتقال و فوق توزیع تدوین ودستورالعمل‌های پوشش‌های عایقی RTV نیز ابلاغ شد.

او همچنین از بررسی مستندات سازندگان تپ چنجر ترانس‌های قدرت و مطابقت آنهابا استاندارد‌های مربوطه نیز خبرداد و گفت: مستندات به شرکت‌های برق منطقه‌ای جهت استفاده در شبکه ابلاغ شده است.

مدیر کل دفتر فنی ونظارت شبکه انتقال توانیر از ریزگرد‌ها و آثار مخرب آن در شبکه انتقال برق نیز سخن گفت و خاطرنشان ساخت: در سال ۹۶ جلسات متعددی را برای بررسی روش‌های جدید کاهش اثرات ریزگرد‌ها و روش‌های مانیتورینگ آنلاین خطوط برگزار کردیم که نتایج اولیه مناسبی داشته و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آثار مطلوب آن در شبکه برق کشور باشیم.

مطالب اخیر