9803222

بهره‌برداری از لوکوموتیو باری MAP24 گروه مپنا با حضور وزیر راه و شهر‌سازی

بهره‌برداری از لوکوموتیو باری MAP۲۴ گروه مپنا با حضور وزیر راه و شهر‌سازی

لوکوموتیو باری MAP24، محصول جدید گروه مپنا، با حضور وزیر راه و شهر‌سازی، مدیرعامل راه‌آهن، جمعی از مدیران ارشد مپنا و صنعت ریلی کشور و نمایندگان رسانه‌های گروهی به بهره‌برداری رسید.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، از MAP24 به عنوان محصول طراحی و ساخت مهندسان و تکنسین‌های ایرانی گروه مپنا یاد کرد و گفت: در ساخت این محصول، به هیچ عنوان از تخصص مهندسان خارجی استفاده نشده است و MAP24 یک لوکوموتیو کاملا ایرانی و برندی ملی است.

حسین قماشی تصریح کرد: خوشبختانه، گروه مپنا علاوه بر توان تأمین نیازهای صنعت ریلی کشور، می‌تواند به صادرات MAP24 به سایر کشورها بپردازد.

وی گفت: تمامی تجهیزات اصلی از جمله سیستم کنترل، بوژی، ترمز، شاسی، بدنه و …لوکوموتیو باری MAP24 در کارخانه شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا تولید شده و نیروی کششی آن نیز تقویت شده است.

مدیرعامل راه‌آهن ج.ا نیز ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری از MAP24 گروه مپنا، خاطرنشان کرد: لوکوموتیو باری جدید شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا، از محصولات بسیار مهمی است که در راستای کاهش وابستگی به خارج بهره‌برداری می‌شود.

سعید رسولی تصریح کرد: هم‌اکنون شش دستگاه از MAP24 از محل تبصره ۱۸ تأمین بودجه شده و در صنعت ریلی کشور در حال سیر و یک دستگاه در حال آزمایش است و دستگاه هشتم به بهره‌‎برداری رسمی رسید.

مدیرعامل راه‌آهن، ابراز امیدواری کرد گروه مپنا تا پایان سال مجموعا ۴۰ دستگاه لوکوموتیو باری MAP24 تولید و راه‌اندازی کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز در مراسم بهره‌برداری از لوکوموتیو بار MAP24، اظهار داشت: به تولیدکننده‌های ساخت داخل صنایع ریلی اطمینان می‌دهیم که کار و تولید با کیفیت را حمایت می‌کنیم.

محمد اسلامی تصریح کرد: امروز از پروژه MAP24 رونمایی و بهره‌برداری می‌کنیم و این لوکوموتیو طراحی و ساخت داخل، از لحاظ کیفیت، مصرف بهینه و قیمت با نمونه‌های خارجی توان رقابت دارد و نکته مهم آن است که شرکت مهندسی و ساخت لوکوموتیو مپنا با سابقه حدود ۱۰ سال توانسته است با استفاده از مهندسان متخصص داخلی به این موفقیت دست یابد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان با تقدیر از عملکرد راه‌آهن و گروه مپنا، ابراز امیدواری کرد که قراردادهای جدید در اسرع وقت اجرایی شوند.

 

منبع: اخبار گروه مپنا

مطالب اخیر