9807142

بهره‌برداری از خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان تا زمستان سال آینده

بهره‌برداری از خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان تا زمستان سال آینده

وزیر نیرو با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و مقامات ارشد کشورمان به ارمنستان، گفت: در جریان این سفر و دیدار مسئولان دو کشور مقرر شده است خط سوم انتقال برق میان ایران و ارمنستان تا زمستان سال آینده به بهره‌برداری برسد و حدود یک‌هزار مگاوات به ظرفیت انتقال برق دو کشور افزوده شود.

رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیئت دولت به تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور و مقامات ارشد کشورمان به ارمنستان پرداخت و افزود: این سفر به دعوت سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای شرکت در اجلاس شورای عالی این اتحادیه و به میزبانی نخست وزیر ارمنستان صورت گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه ایران وارد اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد شد، ادامه داد: پس از پیوستن ایران به این اتحادیه حدود ۸۴۰ قلم کالا از سوی دو طرف مشمول تعرفه ترجیحی شده و تعرفه بخشی از کالاها نیز صفر خواهد شد.

وی افزود: ایران یک فرصت حداقل سه ساله دارد تا این الحاق موقت را به شکل دائمی دربیاورد؛ به صورتی که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به صورت یک منطقه آزاد تجاری عمل کنند.

اردکانیان با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان است، عنوان کرد: در دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با نخست وزیر ارمنستان تسریع در احداث خط سوم انتقال برق میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شده است این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با بهره‌برداری از این طرح هزار مگاوات دیگر به ظرفیت انتقال برق دو کشور افزوده خواهد شد، بیان کرد: همچنین مسئله تهاتر گاز با برق ایران، تمدید قرارداد فعلی تا ۲۰ سال آینده و توسعه تهاتر گاز با برق و کالا جزو موارد دیگری بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

 

منبع: انرژی امروز

مطالب اخیر