14000222-1

بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه توزیع برق تهران بزرگ و شهرداری

بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه توزیع برق تهران بزرگ و شهرداری

پیش‌نویس تفاهم‌نامه توزیع برق تهران بزرگ و شهرداری تهران به منظور همکاری در زمینه‌های مرتبط با برق در شهر تهران، مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه بررسی این تفاهم‌نامه که با حضور همایون حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو و عبدالحمید امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران انجام شد، در خصوص زمینه‌های مختلف همکاری توافق کلی صورت گرفت.

در این نشست، حایری معاون برق و انرژی وزارت نیرو با استقبال از دیدگاه شهرداری تهران برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند و پیشرفته و مبتنی بر مبلمان شهری گفت: وزارت نیرو آمادگی همکاری در همه زمینه‌ها را با شهرداری تهران دارد.

همچنین محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر نیز در این نشست گفت: در حال حاضر با شعار آشتی شبکه‌های برق با درختان، حدود صد درصد شبکه‌های مسی پایتخت به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که هم از دیدگاه مبلمان شهری و هم به لحاظ حفظ محیط زیست بسیار پراهمیت است.

در ادامه، امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در سخنانی به همکاری‌های این نهاد با وزارت نیرو در زمینه آب و فاضلاب و استفاده از پساب اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با دیدگاه خدمت‌رسانی به شهروندان به سرانجام برسد.

بر اساس این گزارش، همکاری جهت ارتباط و توسعه استفاده مشترک از منابع داده و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور تحقق شهر هوشمند و توسعه دولت الکترونیک، تعامل و همکاری در حفظ حریم خطوط برقرسانی عمومی، مشارکت در جمع‌آوری خطوط فشار قوی و احداث تونل‌های انرژی مورد نیاز در شهر تهران، توسعه مولدهای زباله سوز، ایجاد زیرساخت تامین برق وسایل نقلیه برقی انبوه بر، توسعه و بهبود روشنائی معابر عمومی راه‌های شریانی جدید شهر تهران با استفاده از فناوری‌های نو، مشارکت در تدوین و برنامه‌ریزی در طرح‌های بلندمدت توسعه شهری در راستای بهبود خدمات برق‌رسانی عمومی و … از جمله محورهایی است که در پیش‌نویس تفاهم‌نامه به بررسی پرداخته شد.

همچنین مقرر شد در آینده نزدیک تفاهم‌نامه به امضای رسمی دو طرف برسد.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب اخیر