9904142

بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران امسال با نفت تهاتر می‌شود

بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران امسال با نفت تهاتر می‌شود

وزیر نیرو گفت: کارهای خوبی را برای تهاتر نفت برابر مطالبات آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی هم بین طلبکاران این وزارتخانه برای تهاتر نفت در برابر تسویه همه یا حداقل بخشی از مطالبات وجود دارد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص روند اقدامات وزارت نیرو در استفاده از پتانسیل قانونی تهاتر نفت برابر مطالبات این وزارتخانه، گفت: سال گذشته این فرصت قانونی برای تهاتر نفت برابر مطالبات را نداشتیم و خوشبختانه امسال این فرصت فراهم شد.

وی افزود: کارهای خوبی را در این زمینه آغاز کردیم و اشتیاق فراوانی هم بین طلبکاران این وزارتخانه برای تهاتر نفت در برابر تسویه همه یا حداقل بخشی از مطالبات خود وجود دارد.

اردکانیان با تأکید بر اینکه شرایط و ضوابط وزارت نفت برای استفاده از این پتانسیل قانونی مهم است، اظهار داشت: قطعاً وزارت نفت آنچه مصلحت می‌دانند در چارچوب کلی دولت مدنظر دارند. امیدواریم امسال بتوانیم از این سازوکار استفاده کرده و مسیر برای ما در این راستا باز باشد.

این مقام مسئول در ادامه پرسش مهر درباره اینکه آیا طلبکاران شما به طور انفرادی توان صادرات نفت خام را دارند، توضیح داد: شاید این طلبکاران به تنهایی امکان صادرات نداشته باشند اما بر اساس ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند از توان مجموعه‌هایی که اهلیت آنها در صادرات نفت خام به اثبات رسیده است، استفاده کنند.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه علت کاهش سهم گاز در نیروگاه‌ها چه بوده است؟ گفت: اگر گاز به طور کامل برای نیروگاه‌ها تأمین شود، قطعاً از گاز استفاده می‌کنیم چرا که تأمین پایدار برق مردم برای ما در اولویت است و اگر سوخت گازی به طور کامل تأمین نشده یا با محدودیت مواجه شود، به ناچار از سوخت مایع استفاده می‌کنیم.

اردکانیان با اعلام اینکه در شرایط کنونی باید سوال این باشد که با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع داخلی (درآمدهای نفتی دولت)، وزارت نیرو سال گذشته بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان و امسال نیز ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح می‌کند، گفت: پاسخ آن روشن است؛ با استفاده از سرمایه غیردولتی داخلی.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

مطالب اخیر