9803287

بدهی مشترکان به شرکت های توزیع برق تهران و گلستان

بدهی مشترکان به شرکت­های توزیع برق تهران و گلستان

میزان بدهی مشترکین به شرکت­های توزیع نیروی برق استان تهران و گلستان به ترتیب ۳۴۸ میلیارد و ۶۶ میلیارد تومان اعلام شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تعداد مشترکان استان تهران را (به‌جز تهران بزرگ) دو میلیون و ۳۲۰ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۷۸ درصد مشترکان در بخش خانگی، نیم درصد مشترکان کشاورزی، ۱٫۵ درصد مشترکان صنعتی و ۲۰ درصد نیز سایر مشترکان هستند که به ترتیب ۳۰ درصد، ۱۴ درصد، ۳۵ درصد و ۲۱ درصد انرژی برق را مصرف می‌کنند.

تیموری اضافه کرد: در مجموع مشترکان بدحساب برق به شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ۳۴۸ میلیارد تومان بدهکارند که سهم مشترکان خانگی ۵۹ میلیارد ‌تومان، سهم صنعتگران ۴۴ میلیارد تومان، سهم تعرفه کشاورزی ۱۰۶ میلیارد تومان (۱۰۳ میلیارد تومان آن سهم چاه‌های در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی است)، سهم سازمان‌ها و ادارات ۷۰ میلیارد تومان، سهم تعرفه تجاری ۵۷ میلیارد تومان و سهم سایر تعرفه‌ها نیز ۱۲ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: باید توجه داشت که شرکت‌های توزیع برق به‌صورت درآمد-هزینه‌ای اداره می‌شوند، منابع درآمدی استانی و ملی ندارند و در صورت استمرار این وضعیت و عدم پرداخت بهای برق مصرفی از سوی مشترکان با مشکل مواجه خواهند شد؛ بنابراین همان‌طور که مشترکان انتظار دارند ما خدمتگزار خوبی باشیم و برق مستمر با ولتاژ مناسب را به آنان تحویل دهیم، ما هم انتظار داریم مشترکان بهای انرژی مصرفی برق را به‌موقع پرداخت کنند.

  • شرکت توزیع برق گلستان

مدیرعامل شرکت برق گلستان از بدهی ۶۶ میلیاردی مشترکان استان به شرکت برق خبرداد و گفت: از کل انرژی مصرفی مشترکان استان ۱۰ درصد برق مصرفی گلستان معادل ۱۳۰ مگاوات مربوط به اداره‌ها است. علی‌اکبر نصیری اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کمبود تولید در نیروگاه‌های آبی خاموشی‌های متعددی در کل کشور و استان داشتیم که باعث شد برنامه‌ریزی‌های بخش صنعتی، صنفی، کشاورزی دچار اختلال شود. وی افزود: با توجه به خاموشی‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مدیریت مصرف را از مهر سال گذشته آغاز کردیم و به همین منظور با دستگاه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب اخیر