14011018

امضای قرارداد احداث نیروگاه گازی مقیاس متوسط میان گروه مپنا و شرکت صنعتی و معدنی سناباد

امضای قرارداد احداث نیروگاه گازی مقیاس متوسط میان گروه مپنا و شرکت صنعتی و معدنی سناباد

قرارداد احداث و بهره‌برداری ۴ ماهه نیروگاه گازی مقیاس متوسط سناباد با استفاده از توربین گازی MGT-40، میان گروه مپنا و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد (زیرمجموعه شرکت فولاد خوزستان) به امضا رسید.

این قرارداد از سوی «عباس علی‌آبادی»، مدیرعامل گروه مپنا و «محمد مدنی‌فر»، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد امضا شد.

نیروگاه گازی مقیاس متوسط شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، به ظرفیت نامی ۴۲ مگاوات در منطقه سنگان در نزدیکی شهرستان خواف در استان خراسان رضوی واقع شده است. ارائه اسناد ارزیابی پیمانکاران در آبان ماه ۱۴۰۰ انجام و متعاقبا اسناد مناقصه در خرداد ماه ۱۴۰۱ منتشر شد و پس از مذاکرات شفاف‌سازی و ارائه پیشنهاد، در آبان ماه ۱۴۰۱ شرکت مپنا به عنوان پیمانکار پروژه اعلام شد.

موضوع قرارداد، شامل عملیات مهندسی، تامین تجهیزات، اجرا، بهره‌برداری ۴ ماهه، آموزش بهره‌بردار و تأمین لوازم یدکی نیروگاه است. نیروگاه سناباد از امکان کارکرد جزیره‌ای برخوردار بوده و با سوخت گاز بهره‌برداری خواهد شد و قابلیت استفاده از سوخت دوم را نیز با تأمین تجهیزات کمکی مورد نیاز در آینده خواهد داشت.

 

منبع: اخبار گروه مپنا

 

 

مطالب اخیر