980224

الزام صنایع دیماندی بالای یک مگاوات تبریز به کاهش ۳۰ درصدی بار مصرفی در زمان پیک

الزام صنایع دیماندی بالای یک مگاوات تبریز به کاهش ۳۰ درصدی بار مصرفی در زمان پیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: بر اساس مقررات وضع شده، صنایع با دیماند بالای یک مگاوات، ملزم به کاهش ۳۰ درصدی بار مصرفی در پیک بار سال ۹۸ خواهند بود.

عادل کاظمی در نشست مشترک بین هیأت مدیره‌های شهرک‌های صنعتی و شرکت توزیع نیروی برق تبریز در خصوص پیک بار سال ۹۷ بیان کرد: در سال گذشته با وجود گرمای بی سابقه هوا، با اعمال مدیریت اضطراری بار در این ایام و با همکاری شهروندان عزیز پیک سال ۹۷ را به‌خوبی سپری کردیم.

وی افزود: برای پیشگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه در سال ۹۸، شرکت توزیع نیروی برق تبریز تدابیری را برای صنایع، ادارات و صنایع دیماندی بالای یک مگاوات اتخاذ نموده است.

کاظمی با تاکید بر لزوم کاهش ۸۰ درصدی بار شهرک‌های صنعتی در ساعات اوج بار، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی موظف هستند روزانه از ساعت ۱۳ الی ۱۷، ۸۰ درصد از بار خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز افزود: در صورت رعایت کاهش ۸۰ درصدی بار، خاموشی برای شهرک‌های مربوطه اعمال نخواهد شد.

وی در خصوص فیدرهای نصب شده در این شهرک‌ها بیان کرد: تمامی فیدرهای شهرک‌های صنعتی دارای کنترل هوشمند هستند و هر ۱۵ دقیقه مصرف انرژی آنها رصد می‌شود.

کاظمی با اشاره به راهکارهای همکاری در برنامه کاهش بار صنایع تصریح کرد: جابه‌جایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری، تعیین ساعات کار برنامه‌ریزی شده و کاهش بار برنامه‌ریزی شده در ساعات اوج بار شبکه از جمله موارد همکاری‌هایی است که شهرک‌های صنعتی می‌توانند با شرکت توزیع نیروی برق تبریز داشته باشند.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب اخیر