9803223

افزایش ۳۵۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور/ اتصال واحد اول گازی نیروگاه دالاهو به شبکه

افزایش ۳۵۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور/ اتصال واحد اول گازی نیروگاه دالاهو به شبکه

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: ۳۵۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور در کرمانشاه به شبکه سراسری اضافه خواهد شد.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: طی بزودی واحد اول بخش گاز نیروگاه دالاهو اسلام آباد به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد. همچنین واحد دوم گاز این نیروگاه بهمن‌ماه امسال و بخش بخار آن نیز اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به پیشرفت ۸۴ درصدی نیروگاه دالاهو، گفت: این نیروگاه از نوع کلاس F با راندمان ۵۷ درصد در شرایط استاندار در حال ساخت است که پس از بهره‌برداری کامل ظرفیت آن به ۹۰۰ مگاوات(شامل دو واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۰ مگاواتی) خواهد رسید.

طرزطلب افزود: همچنین با تکمیل طرح خنک‌سازی هوای ورودی نیروگاه گازی اسلام آباد، حدود ۱۰ مگاوات به ظرفیت اسمی این نیروگاه اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرف روزهای آتی طرح خنک‌کاری هوای ورودی دو واحد از نیروگاه زاگرس نیز به ظرفیت ۳۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح سه طرح یاد شده جمعا ۳۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه می‌شود.

لازم به ذکر است که ساخت نیروگاه دالاهو توسط بخش خصوصی(شرکت فراب) و چند شرکت به صورت کنسرسیوم در قالب طرح BOO (ساخت، بهره‌برداری، مالکیت) در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب اخیر