140012122

افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق پایتخت در سال ۱۴۰۰

 

افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق پایتخت در سال ۱۴۰۰

با اقدامات انجام شده در راستای افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع برق پایتخت، حوادث و اتفاقات شبکه برق شهر تهران نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل این شرکت، اجرای طرح های اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق را از مهم ترین برنامه های در دست اقدام در حوزه برق پایتخت دانست و با بیان این که با تلاش های انجام شده، شبکه برق تهران بزرگ در پایداری مناسبی قرار دارد گفت: حوادث سطح شبکه شهر تهران طی ۹ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۰ نشان دهنده آن است که قطع برق ناشی از حوادث در این مدت در سطح شبکه فشار ضعیف نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

“کامبیز ناظریان” یادآور شد: شهر تهران دارای بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف زمینی معادل ۲۳ درصد از شبکه فشار ضعیف زمینی کل کشور و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی است که این طول گسترده از شبکه در کنار بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط به صورت روزانه در حال رصد،توسعه، اصلاح و بهسازی است.

وی افزود: به منظور توسعه پایداری شبکه و کاهش تلفات،کل شبکه فشار ضعیف هوایی پایتخت با کابل های خودنگهدار آلومینیومی جایگزین شده است که این اقدام، تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش حوادث شبکه داشته است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

 

مطالب اخیر