980422

افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

افتتاح بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات (با پیمانکاری گروه مپنا) می­باشد.

محسن طرزطلب، مدیر عامل شرکت در این مراسم اظهار داشت: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم شامل ۳ واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی جمعا به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات می باشد که واحد اول بخار این نیروگاه در فروردین سال  ۱۳۹۷ و واحد دوم آن در اردیبهشت سال جاری با شبکه برق سراسری سنکرون شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید برق این نیروگاه پس از تکمیل نهایی و بهره برداری از تمامی واحدهای بخش بخار به یک هزار و ۴۴۴ مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب از سنکرون واحد سوم بخار این نیروگاه تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این واحد تا قبل از پیک سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بخش گازی این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی می باشد که در مجموع دارای ظرفیت اسمی ۹۶۴ مگاوات است.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی تأکید کرد: میزان مبلغ سرمایه گذاری در ۲ واحد این نیروگاه بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو است که توسط سه بانک و یک گروه مالی تأمین شده است.

طرزطلب تصریح کرد: هر واحد بخار سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌کند که با احتساب مقدار گاز صرفه جویی شده در هر سه واحد بخار نیروگاه جهرم سالانه ۱۲۰ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در راستای اجرای سیاست­های دولت و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی توسط سازمان خصوصی سازی در سال ۹۲ به شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت برق حرارتی عنوان کرد: شرکت مپنا پیمانکار اصلی این پروژه و شرکت های مهندسی قدس نیرو و مشانیر به ترتیب نظارت کارگاهی و عالیه این پروژه را به عهده دارند.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در کیلومتر ۲۷ جاده جهرم- شیراز واقع شده است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت برق حرارتی

 

 

مطالب اخیر