14011018-2

احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور

احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F (راندمان بالا) توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور ساخته خواهد شد.

علیرضا نصرالهی، مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به احداث نیروگاه‌های راندمان بالا در صنعت برق، اظهار داشت: احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برنامه‌ای هوشمندانه از سوی صنعت برق کشور است چراکه امروزه برترین نیروگاه‌های حرارتی از نظر راندمان، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بوده و از پیشرفته‌ترین آنها، نیروگاه‌های سطح کلاس F هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه این نیروگاه‌ها در ایران و توسط جوانان کشورمان طراحی و ساخته شده اند و درحال تولید برق هستند.

نصرالهی در ادامه به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب دو پروژه ۵ هزار مگاواتی در صنعت برق تعریف شده است که ۵ هزار مگاوات در بخش دولتی و ۵ هزار مگاوات هم توسط بخش خصوصی و با هدایت بخش دولتی احداث خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی اظهار داشت بخش اول این قرارداد مربوط به ۸ ساختگاه در غرب بندرعباس (هنگام)، شمال استان خوزستان، سایت دوکوهه در شهرستان اندیمشک، سایت سهند در شهرستان بناب آذربایجان شرقی، نیروگاه ویس در شمال اهواز است.

وی ادامه داد: همچنین چهار ساختگاه بعدی هم به ترتیب در تهران، اصفهان، بوئین زهرا و لرستان احداث خواهد شد.

​نصرالهی خاطرنشان کرد: در ساختگاه هنگام، دو واحد نیروگاهی کلاس F در مدار تولید هستند که خوشبختانه در تابستان گذشته هر دو واحد به صورت کامل در مدار بودند و در تامین برق شبکه موثر عمل کردند.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه نیروگاه دوکوهه تا چند روز آینده وارد مدار تولید می‌شود، گفت: همچنین نیروگاه سهند در تابستان آینده و بعد از آن نیروگاه ویس در آینده‌ای نزدیک وارد مدارد برق کشور خواهد شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی برق نیوز

 

 

 

مطالب اخیر