140

احتمال افزایش نرخ خرید تضمینی برق در سال جاری

احتمال افزایش نرخ خرید تضمینی برق در سال جاری

معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا گفت:در سال گذشته قیمت‌ها را افزایش دادیم، اما باتوجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌ها در کشور، به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح در قیمت‌ها داشته باشیم.

محمود کمانی یکی از مشکلات احداث نیروگاه‌ها بخش مجوزدهی اعلام کرد و اظهار داشت: خوشبختانه ما مجوزدهی را تسهیل و همچنین بیش از ۳۰ هزار ساختگاه برای احداث نیروگاه به سرمایه گذاران معرفی کردیم.

وی افزود: در سال گذشته قیمت‌ها را افزایش دادیم، اما باتوجه به افزایش نرخ دلار و قیمت‌ها در کشور، به احتمال زیاد بازنگری و اصلاح در قیمت‌ها داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو توضیح داد: با توجه به محدودیت سوخت فسیلی، باید انرژی‌های تجدیدپذیر هر چه سریعتر در کشور توسعه یابد که برای انجام این اینکار باید تمامی فرایند‌ها از جمله ثبت نام در سایت برای احداث نیروگاه تجدیدپذیر تسهیل شود.

وی در خصوص قانون مانع زدایی برق ادامه داد: قبل از ابلاغیه مذکور در شهریور سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه‌ای را با وزیر نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی احداث شد که بخش تجدیدپذیر نیز به آن اضافه شد.

کمانی بیان کرد: طبق این توافق در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای بخش صنعت تاسیس شده که عدد قابل توجهی است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: سال گذشته خوشبختانه ما توانستیم بخش عمده‌ای از مطالبات را تسویه کنیم و اکنون اکثر نیروگاه‌های تجدیدپذیر تسویه هستند و مطالباتی ندارند به غیر چند نیروگاه که به زودی پرداخت خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

مطالب اخیر