9910151

آخرین اقدامات انجام شده برای پرداخت مطالبات معوقه نیروگاه‌ها

آخرین اقدامات انجام شده برای پرداخت مطالبات معوقه نیروگاه‌ها

معاون برنامه‌ریزی شرکت توانیر در خصوص وضعیت مطالبات معوقه ۶ ماهه نیروگاه‌های برق و اقدامات انجام گرفته برای پرداخت این مطالبات توضیحاتی داد.

مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور  با اشاره به آخرین وضعیت مطالبات معوقه ۶ ماهه نیروگاه‌ها گفت:خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۰ برای تسویه بدهی، مطالبات پیمانکاران و تولید کنندگان برق ردیف‌های خوبی پیش بینی شده است که امیدواریم این موارد در کمسیون تلفیق و صحن مجلس به تصویب برسد.

او ادامه داد: از جمله مواردی که در لایحه دولت پیش بینی شده بود بحث حذف درآمد‌های صنعت برق از تبصره ۱۴ بود که به نوعی مستثنی شده بود که این خود می‌تواند صنعت برق را در پرداخت مطالبات پیمانکاران و تولیدکنندگان خیلی کمک کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: علاوه بر این موارد پیش بینی شده است که بخشی از میزان مالیات‌هایی که شرکت‌های تولیدکننده برق و یا پیمانکاران دارند و همچنین بدهی‌های بانکی را در قالب اوراق تسویه بتوانیم پرداخت کنیم و این خود کمک می‌کند در آینده تولید برق را با کمترین مشکلی داشته باشیم.

رجبی مشهدی افزود: قیمت تکلیفی برق براساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به عهده هئیت وزیران است و قطعا برای سال ۱۴۰۰ هنوز فرصت برای تصمیم گیری باقی است و هنوز تصمیم جدیدی برای قیمت برق برای سال آینده گرفته نشده است.

او بیان کرد: قیمت تکلیفی برق باید ۱۹۰ تومان باشد در حالی که اکنون ۸۰ تومان به فروش می‌رسد.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر افزود: منابع حاصل از این فاصله قیمتی در اختیار تولیدکنندگان و پیمانکاران برق قرار گرفته تا برای تعیین تکلیف مطالبات مالیاتی آن‌ها استفاده شود.

او گفت: بخشی از مطالبات معوقه تولیدکنندگان برق از طریق درآمد‌هایی که از فروش برق داریم و از طریق سازمان هدفمندسازی‌ها تا این لحظه پرداخت شده و یا امکان پرداخت آن به وجود آمده است و امیدواریم با اقدامات جدیدی که در دستور کار شرکت توانیر و برق حرارتی است بتوانیم بخش عمده‌ای از مطالبات پیمانکاران را که امسال اتفاق افتاده است را پرداخت کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب اخیر