980131

برنامه‌های محوری نیرو برای سال ۹۸

برنامه‌های محوری نیرو برای سال ۹۸

قرار است افزایش ۴۴۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور، تامین آب شرب پایدار برای یک هزار و ۹۵۰ روستای کشور و بهره‌برداری از ۳۲ واحد تصفیه‌خانه آب و فاضلاب اجرا شود.

در سال ۹۷ جمع سرمایه‌گذاری در صنعت آب وبرق از محل منابع عمومی، فاینانس دولتی و سرمایه‌گذاری بخش‌‌خصوصی ۱۶ هزار و ۲۰۶ میلیارد تومان بوده است و طی این مدت یک هزار و ۵۱۱ روستا با جمعیت ۱٫۱۷ میلیون نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند. سال گذشته ۹ تصفیه‌خانه و سامانه نمک‌زدایی نیز به ظرفیت حدود ۱۸۳ هزار مترمکعب در شبانه‌روز با قابلیت تامین آب برای ۹۱۳ هزار نفر به اتمام رسیده و تعداد ۳۱ تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت حدود ۲۹۰هزار مترمکعب در شبانه‌روز با قابلیت تصفیه فاضلاب ۱٫۵ میلیون نفر تکمیل شده است. در سال ۹۷ حدود ۵۶ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح سدهای مخزنی جدید بیش از ۱٫۱ میلیارد مترمکعب آب نیز مهار شده است. همچنین در سال گذشته هشت واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت یک هزار و ۶۵ مگاوات و نیز ارتقای توان تولیدی نیروگاه‌های حرارتی موجود به میزان ۱۵۰ مگاوات به بهره‌برداری رسید که براین اساس جمعا یک هزار و ۲۱۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور در سال ۹۷ افزوده شده است.

بهره‌برداری ۲۰ واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات نیز بخش دیگری از اقدامات شاخص صنعت آب و برق در سال گذشته بوده است. در سال ۹۸ نیز قرار است آب شرب و پایدار برای یک هزار و ۹۵۰ روستای کشور با جمعیت ۱٫۲۱ میلیون نفر تامین شود. همچنین در سال‌جاری ۱۱ واحد تصفیه‌خانه آب به ظرفیت حدود یک میلیون و ۲۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز با قابلیت تامین آب ۶٫۳ میلیون نفر و ۲۱ تصفیه‌خانه فاضلاب به ظرفیت حدود ۵۱۹ هزار مترمکعب در شبانه‌روز با قابلیت تصفیه فاضلاب حدود ۳میلیون نفر تکمیل و افتتاح خواهد شد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال‌جاری ۲۲ واحد نیروگاه به ظرفیت سه هزار و ۹۳۳ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید و ارتقای توان تولید و ارتقای نیروگاه به میزان ۴۶۱ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است که براین اساس در سال ۹۸ چهار هزار و ۳۹۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده خواهد شد. براساس پیش‌بینی صورت گرفته امسال حدود ۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی جدید نیز وارد مدار خواهد شد.

 

 








منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)

مطالب اخیر