980927

اجرای ۳۰۰۰ پروژه در شرکت توزیع نیروی برق تبریز

اجرای ۳۰۰۰ پروژه در شرکت توزیع نیروی برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از روند مناسب اجرای ۲۹۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

عادل کاظمی با اشاره به اینکه این تعداد پروژه در مراحل مختلف اجرا قرار دارند، افزود: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۰۸۰ پروژه با اعتبار حدود ۴۳ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت، ۷۲۱ پروژه با اعتبار حدود ۱۸ میلیارد تومان از محل نیرورسانی به پایان رسیده و بقیه پروژه‌ها با متوسط پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در حال اجرا هستند.

وی با بیان اینکه پروژه‌ جایگزینی سیم مسی با کابل خودنگهدار دو روستا خاتمه یافته و اجرای ۵۰ کیلومتر شبکه نیز به پیمانکاران واگذار شده است، گفت: اجرای ۱۵۰ کیلومتر بعدی نیز در مرحله‌ تعیین پیمانکار است که با اجرای این پروژه‌ها طول شبکه‌ کابل خودنگهدار این شهرستان از ۶۵۰ کیلومتر به حدود ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه قرارداد ارتقای نرم‌افزار اسکادا مبادله شده است و ظرف دو ماه آینده اقدامات آن انجام خواهد شد، افزود: خرید دستگاه اُلتراسونیک به منظور نشت‌یابی و عیب‌یابی شبکه و خرید پهباد جهت بازدید از خطوط و تاسیسات توزیع در حال انجام است.

کاظمی اضافه کرد: با احداث تعداد ۲۷ دستگاه پست هوایی در مناطق مختلف، کمک شایانی به عبور موفق از پیک خواهد شد، همچنین اجرای طرح قبض سبز با وجود مشکلات انجام شده و در مرحله تثبیت طرح است.

وی از در دست احداث بودن ساختمان پست‌ها برای تعدادی از مجتمع‌های مسکونی که طی سال‌های گذشته از برق کارگاهی برای تامین برق ساکنان بهره‌گیری می‌کردند، خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته با همت امور نوسازی سه پست مجتمع برای این منظور تجهیز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به خریداری، نصب و بهره‌برداری سه هزار دستگاه چراغ  LED معادل ۱۰۰ کیلومتر شبکه روشنایی در مناطق مختلف، اظهار داشت: به‌زودی اولین پست حوضچه‌ای شرکت تامین و تجهیزات در سرای دودری بازار نصب و بهره‌برداری خواهد شد.

وی همچنین از تامین ۱۰ هزار دستگاه کنتور برای جایگزینی کنتورهای معیوب و خطادار خبر داد و افزود: در بخش نخست ۳۰۰۰ دستگاه کنتور وارد شرکت شده و ۷۰۰۰ دستگاه نیز طی سه ماه آتی به‌صورت تدریجی تحویل خواهند شد.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

مطالب اخیر