9711017

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه

عملیات اجرایی احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه، متشکل از دو واحد گازی از نوع MAP2B هر کدام به ظرفیت نامی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت نامی ۱۸۰ مگاوات (در مجموع ۵۴۶ مگاوات) است.

مبلغ کل سرمایه‌گذاری این طرح برابر ۳۱۰ میلیون یورو است که ۲۱۵ میلیون دلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن و مابقی توسط سرمایه‌گذار تأمین خواهد شد.

این پروژه با هدف تأمین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور به ویژه استان خراسان رضوی و ایجاد زمینه  صدور برق به کشورهای همسایه احداث می‌شود.

مدت زمان احداث پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت حیدریه، ۳۶ ماه است و بر اساس مفاد قرارداد، شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های مپنا (توسعه یک) پیمانکار EPC ساخت و اجرای پروژه را برعهده خواهد داشت و مقرر است واحد اول و دوم گازی این نیروگاه تا پیک سال ۱۴۰۰ با شبکه سراسری برق سنکرون شود.

همچنین سرمایه‌گذار این طرح، در قالب شرکت تولید برق راشد تربت حیدریه است که بخشی  از سهام آن متعلق به شرکت تأمین آتیه است که ۶۳۰۰ نفر از کارکنان صنعت برق کشور سهامدار آن هستند.

نیروگاه سیکل ترکیبی راشد، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در استان خراسان رضوی، ۱۲ کیلومتری شمال شرق شهرستان تربت حیدریه و در منطقه اسفیوج قرار دارد.

منبع: اخبار گروه مپنا

مطالب اخیر